ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, קרא לאמריקאים להחזיר את דונלד טראמפ לבית הלבן כדי להביא לסיום המלחמה באוקראינה. בריאיון נרחב שערך עם מנחה FOX NEWS לשעבר, טאקר קרלסון, אמר כי טראמפ הוא האדם היחיד שיכול לשכנע את הצדדים לסיים את המלחמה במזרח אירופה.

אורבן שיבח את מדיניות החוץ של טראמפ, תוך שהוא מבקר בחריפות את המדיניות של ממשל ביידן, ואת הגישה שלו כלפי המלחמה. למרות שטראמפ עומד בפני אישומים פליליים, טען אורבן כי החזרה שלו תהיה "המוצא היחיד לסיום המלחמה", ואמר כי ההצהרות שאוקראינה יכולה להביס את רוסיה הן שקר. לדבריו, "הרוסים הרבה יותר חזקים מהאוקראינים, התקשרו לטראמפ, הוא האיש שיכול להציל את העולם המערבי".

אורבן, המכהן בתפקידו מאז 2010, ספג ביקורות רבות על כך שביצע שינויים דרמטיים במערכת המשפט והתקשורת במדינה. בריאיון שנערך במרפסת ביתו בבודפשט, התלונן על המאמצים של משרד החוץ האמריקאי לגרום לממשלת הונגריה לשפר את יחס הממשל כלפי שלטון החוק וזכויות האדום במדינה, ואמר: "למרות שאנחנו חברים בנאט"ו והונגריה היא בעלת ברית של ארה"ב, אנחנו זוכים ליחס גרוע יותר מהרוסים".

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר 2022, אורבן שמר על קשר הדוק עם מוסקבה, ואף איים לא להצטרף לסנקציות של האיחוד האירופי על רוסיה. הונגריה, שלה גבול משותף עם אוקראינה, סירבה בתוקף לבקשת מדינות המערב להעביר דרכה נשק לקייב, וקראה להפסקת אש מיידית ושיחות ומשא ומתן בין המדינות. עם זאת, בודפשט לא קראה באופן פומבי לשמור על ה"שלמות הטריטוריאלית" של אוקראינה.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

כזכור, טראמפ הצהיר כמה פעמים כי אם היה הנשיא, היה מביא לסיום המלחמה תוך 24 שעות. בריאיון שערך לרשת CNN בחודש מאי האחרון, סיפר כיצד היה מסיים את המלחמה: "אני אפגש עם הנשיא זלנסקי ועם הנשיא פוטין. לשניהם יש חולשות וחוזקות, אסיים את המלחמה בתוך 24 שעות. אני לא חושב על מונחים של ניצחון או הפסד לשום צד, אני חושב על הסדר, אני רוצה שאנשים יפסיקו למות, גם רוסים וגם אוקראינים".

טראמפ הוסיף כי לדעתו נשיא רוסיה עשה טעות כשהחליט לפלוש לאוקראינה בחודש פברואר 2022, אך לא כינה את פוטין 'פושע מלחמה'. כמו כן, העביר ביקורת מרומזת על הסיוע הכספי הגבוה של ארה"ב לאוקראינה, ואמר כי אירופה היא זו שצריכה להשקיע יותר כסף, ו'להשוות' את ההשקעה לזו של וושינגטון.