מפקד צבא ארה"ב אירופה לשעבר, בן הודג'ס אמר היום (רביעי) לניוזוויק שלמרות הכישלונות, פריצת דרך עדיין אפשרית לפני שהבוץ והקפאה של החורף יאלצו להפסיק את פעילויות התקפיות גדולות בהמשך השנה. "יש לזה הרגשה שאנחנו עוד כמה שבועות מהשגת פריצת דרך כזו", אמר הודג'ס בראיון.

אורבן בריאיון חסר מעצורים: "זה האדם שיביא לסיום המלחמה באוקראינה"
הלוחם האמיץ שאיבד את רגלו במלחמה באוקראינה - וביקש לברך ברכת הגומל

הגישה האיטית של קייב - שגורמים רשמיים אמרו בעבר לניוזוויק מתמקדת בשחיקת היכולות הצבאיות הרוסיות תוך כדי דחיפה לעבר שדות מוקשים וביצורים הגנתיים - עשויה עדיין להיות מוכחת כגישה הנכונה, הוסיף הודג'ס. "אני חושב שגם האוקראינים ביצעו את ההסתגלות הנכונה על ידי ניסיון לתקוף את הארטילריה הרוסית ואת הלוגיסטיקה הרוסית", אמר. "זה כמובן יוריד מהם חלק מהלחץ כשהם מנסים לעבור דרך שדות המוקשים האלה. "הם לא צריכים לפנות את כל 1,500 הקילומטרים של המוקשים, הם פשוט צריכים לעבור בשניים, שלושה או ארבעה מקומות כדי לנצל את החדירה הזו. ואז אתה במצב אחר לגמרי, הרבה יותר דינמי, מצב לחימה שוב".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה שההתקדמות של מתקפת הנגד "איטית מהרצוי". קייב נמצאת תחת לחץ מצד בעלות בריתה המערביות להשיג תוצאות, כאשר גורמים רשמיים מזהירים כי ייתכן שהתמיכה הצבאית הגדולה שנצברה ב-2023 לא תחזור על עצמה ב-2024.

הודג'ס - זה מכבר תומך בולט של אוקראינה במאמציה לזכות בתמיכה צבאית נוספת של נאט"ו - דחק בסבלנות. "האוקראינים טובים יותר מכל אחד שראיתי אי פעם, כולל אותנו, בהגנה על מידע. הם מאוד ממושמעים במה שאנחנו מכנים 'OpSec' - אבטחה תפעולית", אמר הודג'ס. "אנחנו לא יודעים, ולא זכאים לדעת, בדיוק מה קורה, מי עושה מה, מה הסטטוס ביחידות שונות". "אנשים מסיקים מסקנות על סמך מה שהם חושבים שצריך לקרות או מה שהם חושבים שהם רואים", אמר. "אבל למעשה אין להם מידע מדויק עדכני, בתכנון".

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: רויטרס)

חלק מבכירי הפנטגון מתחו ביקורת על תוכנית הקרב של אוקראינה, שבאמצעותה קייב פיזרה את כוחותיה כדי לפתוח בהתקפות מקומיות במספר נקודות לאורך החזית. זה היה כרוך בדחיפה סביב העיר החרבה באחמוט במחוז דונייצק, התקפות באזור אורוז'יין-סטארומיורסקה על הגבול המנהלי של זפוריז'יה-דונייצק, ונסיעה לתוך ההתנחלות רובוטינה זפוריז'יה.

"זה לא מבוטל, שלאוקראינים אין תמיכה אווירית", הוסיף הגנרל לשעבר. "לעולם לא היינו מכניסים חייל אמריקאי, חייל גרמני או חייל בריטי לקרב כזה מבלי שכבר השגנו עליונות אווירית". "אתם תזכרו מסערת המדבר, שישה שבועות רצופים, למעלה מ-100,000 גיחות של מטוסים שפגעו בהגנות עיראקיות לפני 'הקרס השמאלי' המפורסם ומלחמת הקרקע בת ארבעת הימים", אמר הודג'ס בהתייחסו למבצע המפורסם שניצח במלחמת המפרץ ב-1991.