איראן האשימה היום (חמישי) את ישראל בכך שהיא עומדת מאחורי ניסיון חבלה כושל, כך לדבריה, בתעשייה הביטחונית שלה ובמערך ייצור הטילים, כך דווח בכלי תקשורת מקומיים.  לטענת טהרן, במסגרת המזימה ניסתה רשת ריגול או חבלה כלשהי להשתיל חלקים פגומים בתהליך ייצור הטילים.

טילי שיוט ופעולות אוויריות ש"האויב לא יוכל לראות": בסיס חיל האוויר התת-קרקעי הראשון של איראן נחשף
מרוץ החימוש נמשך: עד כמה הטיל ההיפרסוני האיראני מסוכן לישראל?

"יחידת המודיעין של משרד ההגנה סיכלה את אחת מפעולות החבלה הגדולות ביותר המכוונות לתעשיית הטילים, התעופה והחלל האווירי של איראן. חבלה זו בוצעה בהנחיית 'שירותי הביון הציוניים' וסוכניהם. מדובר בתבוסה גדולה לישות הציוניות באמצעות סיכול המזימה הזו", טענו גורמים במשרד ההגנה בטהרן. 

בתוך כך, במשרד ההגנה טענו בנוסף כי איתרו "חוליות טרור המזוהות עם המשטר הישראלי" שביצעו ספר פעולות בארבעת המחוזות האיראניים של ח'וזסתאן, מאזנדראן, כרמאנשאה, סיסטאן ובלוצ'יסטן. עוד נטען כי 14 נעצרו ואיתם כ-43 "פצצות עוצמתיות" מוכנות לשימוש. 

לאחרונה דווח כי קצב התקיפות שיוחסו לישראל נגד אמצעי לחימה מתקדמים שהגיעו לאחרונה מאיראן לסוריה והיו מיועדים ככל הנראה לידי חיזבאללה גדל בצורה משמעותית . ישנה אפילו מגמת עלייה מסוימת במספר התקיפות ובאפקט הנזק שיצרו לפרויקטים חשובים לאיראן וחיזבאללה בסוריה.

במוקד המערכה שמנהלת ישראל כנגד הציר האיראני באזור בראשות משמרות המהפכה וחיזבאללה היעד האסטרטגי מספר אחת של ישראל בתקופה הזו מוכוון פגיעה בתהליכי ההתעצמות הבלתי פוסקים של חיזבאללה בכל הקשור למערכות הגנה אווירית, כאשר בשנים האחרונות התקדם חיזבאללה בצורה משמעותית מאוד בהקשר זה בבחינת היכולות בזמינותן להפעלה מידית גם בימי שגרה, לצורך פגיעה בחופש הפעולה של מטוסי חיל האוויר ופגיעה באיסוף המודיעין לצד בניית יכולות מתקדמות בלבנון ובסוריה להתמודדות מול מטוסי חיל האוויר בזמן מלחמה.

נוכח חומרת תמונת המצב כפי שמבינים אותה ביום בחיל האוויר הסוגייה הזו נמצאת בסדר העדיפויות הראשון של חיל האוויר בסוריה ובאזורים נוספים במזרח התיכון, גם ביחס למאמץ לפגוע בפרויקט הטילים המדויקים לאיראן וחיזבאללה.

כפי שחשפנו לאחרונה במעריב בחמש השנים האחרונות חל בהדרגה שינוי מהותי מאוד בתפיסת ההגנה האווירית של חיזבאללה גם בשגרה באופן כזה שזמינות מערכות ההגנה האווירית להפעלה בכל רגע נתון משפיעה כבר עכשיו על דרך הפעולה של חיל האוויר בלבנון, כאשר בחיזבאללה פועלים מתוך רעיון ותפיסה כי בכך היא פוגעת באיסוף המודיעין של ישראל, סוגיה שבעבר היה לישראל בה יתרון מוחלט על פני האויב.