ראש ממשלת לוב, אחמד א-דבייבה, הגיב הערב (חמישי) לראשונה לפגישה שהתקיימה בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב, נג'לאא אלמנקוש ברומא בשבוע שעבר. "גם אם מדובר באירוע צדדי שהתרחש כדרך אגב", הבהיר בשיחה עם כלי תקשורת מקומיים. "זה הצריך תגובה חריפה, כדי להוות דוגמה".

ר"מ לוב פיטר את שרת החוץ; לשכתה טוענת: "הוא אמר לה להיפגש עם כהן"
גורמים מדיניים על פגישת כהן ושרת החוץ של לוב: "סוכם שדבר הפגישה יתפרסם"

בהמשך הוסיף: "אנחנו דוחים באופן חד משמעי כל צורה של נורמליזציה עם ישראל, ומצדדים בעם הפלסטיני, ובמאבקו הצודק על ירושלים. נמשיך לגנות את ההתקפות המתמשכות על זכויותיו".

כזכור, שעות לאחר הצהרתו של השר כהן בדבר הפגישה ברומא, פיטר א-דבייבה את אלמנקוש. טרם הפיטורים, נמסר ממשרדה כי "ראש הממשלה ביקש ממשרד החוץ לפרסם הצהרה רשמית לפיה הפגישה בין השניים הייתה מקרית, כדי למנוע מעצמו מבוכה. לאחר פרסום הפגישה בין השניים, הוא החליט להשעות אותה. לשרה יש מסמכים רבים והיא לא תסכים להיות השעיר לעזאזל".

עצרת לציון עשר שנים ל''אביב הערבי'' בלוב (צילום: רויטרס)
עצרת לציון עשר שנים ל''אביב הערבי'' בלוב (צילום: רויטרס)

פרסום הפגישה בין השניים גרם כאמור לסערה מדינית ולמחאות בלוב. במהלך ההפגנות בבירה טריפולי הוצתו דגלי ישראל, ונשמעו קריאות התנגדות לנורמליזציה עם ישראל. על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, השרה אל-מנקוש נמלטה מהמדינה והגיעה לאיסטנבול. בתוך כך, ממשרד החוץ נמסר: "שר החוץ ומשרד החוץ מחויבים בהרחבת קשרי החוץ של ישראל. בניגוד לפרסומים, ההדלפה לגבי הפגישה עם שרת החוץ של לוב לא הגיעה ממשרד החוץ או מלשכת שר החוץ".