ראש מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה קירילו בודאנוב אמר היום (שישי) ששני מטוסי מטען הושמדו ושניים ניזוקו במתקפת מל"טים על בסיס צבאי בעיר פסקוב שברוסיה. רוסיה טוענת כי ארבעה נפגעו.

שובר שיוויון? הנשק החדש של אוקראינה שמעמיד את מוסקבה בסכנה
טענות חמורות נגד בעלת הברית של אוקראינה - "תכננה להתנקש בזלנסקי"

בודאנוב לא ציין אם התקיפה בוצעה על ידי אוקראינה או רוסיה. התקפות המל"טים של אוקראינה על רוסיה מתרחשות כמעט מדי יום, אך מסתמן שהערותיו של בודאנוב מפסיקות את ההשערות כי הן נגרמות על ידי נשק ארוך טווח. ביום חמישי אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי כי נשק מתוצרת אוקראינה פגע במטרה ממרחק של 700 ק"מ. פסקוב נמצאת במרחק של כמעט 700 ק"מ מהגבול האוקראיני.

"אנחנו עובדים מתוך שטח רוסיה", אמר בודאנוב ביום חמישי, מבלי לומר באיזה סוג או כמות של מל"טים נעשה שימוש. לדבריו, המל"טים כוונו לחלק העליון של המטוס - מיקום מיכלי הדלק וחלק קריטי של זרוע הכנפיים. המטוסים שניזוקו הם מטוסי מטען ארוכי טווח, אידיאליים להובלת חיילים וציוד למרחקים ארוכים - נכסי מלחמה יקרי ערך עבור רוסיה.

מלחמת רוסיה-אוקראינה: תקיפת מל"טים מתאבדים בקייב (צילום: רויטרס)
בינתיים, התקפות מל"טים במספר מקומות ברוסיה נמשכו בין חמישי לשישי. על פי דיווחים, מפעל לייצור חלקים אלקטרוניים לרקטות בעיירה ליוברטסי שמחוץ למוסקבה נפגע גם כן. עם זאת, ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין אמר: "המל"טים מעל ליוברטסי הופלו ללא גרימת נזק או נפגעים".

בדומה לתקיפות קודמות באזור מוסקבה, מספר טיסות משדות התעופה במוסקבה עוכבו או בוטלו גם הבוקר. מושל מחוז קורסק, רומן סטארובויט, אמר כי בית מגורים ובניין מינהלי אחד נפגעו בעיירה קורצ'טוב שקרובה למפעל הגרעיני קורסק.

אוקראינה ממשיכה במתקפת הנגד שלה לתוך השטחים שרוסיה כבשה. המכון לחקר המלחמה אמר ביום חמישי כי התבצעו התקדמויות צבאיות ליד באחמוט במזרח, כמו גם במערב אזור זפוריז'יה.

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי אמר כי "התקדמות ראויה לציון" נעשתה על ידי הכוחות האוקראינים בזפוריז'יה ב-72 השעות האחרונות. קייב אמרה מוקדם יותר השבוע שהיא כבשה את רובוטין, מהלך שרבים מאמינים שיוביל להתקדמות נוספת לדרום.