ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, התייחס היום (שבת) באופן מפתיע לגל הפשיעה בחברה הערבית בישראל. בסרטון שפרסם לאחר החיסול בכפר קרע, בו נרצח השייח' סמי עבד אל לטיף, האימאם של מסגד קובה בכפר, קרא "לעצור את שפיכות הדמים בחברה הפלסטינית בישראל", תוך שהוא מטיל את האשמה על "הכיבוש הישראלי".

הנייה הדגיש כי "לכיבוש ולשירותי הביטחון שלו יש תפקיד מסוכן בהסלמה של מקרי הרצח בקרב הפלסטינים בתוך השטחים הכבושים". לדבריו, "הכיבוש שואף, על ידי קידום הפשעים האלו, להסיח את דעתו של העם הפלסטיני מהקרב, מדרכיו ומקשריו הדתיים וההיסטוריים עם עמנו בעזה, בגדה המערבית ובירושלים".

בכיר החמאס הוסיף כי "הכיבוש נושא באחריות לפשעים, אך זה לא פוטר אותנו מתפקידנו לגבי ההשלכות הקשות הנובעות מהמשך ההרג חסר ההבחנה הזה שחווים הערבים בכפרים שלנו בפלסטין הכבושה". הנייה גם פנה לבכירי החברה הערבית בישראל וקרא "למקד את כל האנשים באינטרסים שלהם ובהגנה על המרקם הלאומי הפלסטיני יותר מכל דבר אחר". עוד ציין: "יש לנקוט עמדה איתנה וחזקה לעצירת הדימום ושפיכות הדמים, ולהגן על העם הפלסטיני מהמשך הדרך עקובת הדם שמשרתת רק את ישראל".

כאמור, השייח' סמי עבד אל לטיף, האימאם של מסגד קובה בכפר קרע, נורה היום למוות בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצעו בדיקות רפואיות וקבעו את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה והחלה באיסוף ראיות וממצאים מהזירה. במשטרה מעריכים כי מדובר ברצח הכפול אתמול בכפר. הקורבן, תושב העיר כבן 60, היה השייח' של המסגד הסמוך לבניין המועצה המקומית בכפר קרע והוא הקורבן ה-159 במגזר הערבי מתחילת השנה. 

אמש נרצחו נסראללה, תושב קלנסוואה בן 33, ועומאר סעיד עראביד, קרוב משפחתו בן ה-13, תושב כפר קרע, בעת ששהו בטיילת חוארנה בעיר. גורמי רפואה שהגיעו למקום ביצעו בהם פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם. שני הקורבנות היו בנסיעה כשלפתע בוצע ירי לעבר הרכב, הנהג איבד שליטה והדרדר לתוך מדרון שבו נמצאו גופותיהם של השניים. ההערכה היא שמדובר בסכסוך ורצח על בסיס נקמה בעקבות אירוע ירי הקשור ככל הנראה לאירוע ירי אחר שאירע בחודש שעבר, בו לית' ערביד, צעיר בן 18, נרצח בעיר.