מלחמת רוסיה אוקראינה: כוחות אוקראינים פרצו באופן נרחב אמש (שבת) את קו ההגנה הראשון של רוסיה ליד זפוריז'יה, זאת לאחר שבועות של פינוי מוקשים קפדני. הכוחות האוקראינים מצפים כעת להישגים מהירים יותר ככל שהם יתקדמו לעבר קו ההגנה השני החלש יותר, לטענת גורם בכיר בצבא האוקראיני שמוביל את מתקפת הנגד באזור.

תוקפים מתוך שטח רוסיה? המהלך הלא צפוי של אוקראינה במלחמה
"תעמולה אימפריאליסטית": מה גרם למתקפה החריגה של אוקראינה על האפיפיור?

"אנחנו עברנו את קו ההגנה הראשון לעבר השני", אמר הגורם הצבאי הבכיר, "במרכז המתקפה, אנו משלימים כעת את השמדת יחידות האויב שמספקות מחסה לחיילים הרוסים מאחורי קו ההגנה השני".

המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer)
המלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer)

לאחר מכן, הוסיף אותו גורם כי "במוקדם או במאוחר ייגמרו לרוסים כל החיילים הטובים. זה ייתן לנו תנופה אדירה להמשיך ולתקוף יותר ויותר. לדעתי, הרוסים לא האמינו שאנחנו נעבור את קו ההגנה הראשון. הם התכוננו למעלה משנה. הם עשו הכל כדי לוודא שהאזור הזה יהיה מוכן היטב והפתענו אותם".

כאמור, שדה מוקשים עצום עיכב את החיילים האוקראינים במשך שבועות ארוכים, וחבלנים פינו את נתיב המעבר באזור. בקייב חששו כי החיילים הרוסים "רק עמדו וחיכו לצבא האוקראיני שיבוא", זאת בצל שדה המוקשים.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי (צילום:  Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )

בתוך כך, נשיא אוקראינה זלנסקי אמר בסוף השבוע כי ארצו פיתחה נשק שיכול לפגוע למטרות לטווח של 700 ק"מ, בהתייחסות למתקפה אווירית על שדה תעופה במערב רוסיה שהתרחשה השבוע. הנשק הופק על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים של אוקראינה, אך לא נמסרו פרטים נוספים. בטוויטר רשם זלנסקי בנוסף כי המטרה של אוקראינה היא להגדיל את הטווח הנ"ל. 

בנוסף, במהלך השבוע האחרון המשיכה אוקראינה להכות ברוסיה, כאשר שישה אזורים במדינה כולל מוסקבה, הותקפו בהתקפה אווירית של הצבא האוקראיני. מנגד, בעיר פסקוב, סמוך לגבול אסטוניה, נגרם נזק לכמה מטוסי תובלה כאשר מל"טים תקפו שדה תעופה.