חמישה צעירים ישראלים בני 20 ו-19 נעצרו היום (שני) בחשד שאנסו צעירה בריטית בת 20 במלון בעיר איה נאפה. צעיר נוסף נעצר אך שוחרר תוך זמן קצר. הצעירה הגיעה לאחרונה להתלונן בתחנת המשטרה, ולאחר ביצוע חקירה מעמיקה אותרו החשודים ונעצרו על ידי הרשויות. ארבעה מהחשודים הם תושבי מג'דל כרום. מעצרם של החמישה הוארך בשמונה ימים.

פרשת איה נאפה: הצעירה הבריטית נידונה לארבעה חודשי מאסר על תנאי
פרשת איה נאפה: בית המשפט בקפריסין קיבל את ערעורה של הצעירה הבריטית

כמו כן, קונסול ישראל בקפריסין עומד בקשר מול הרשויות במדינה. המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאת בקשר עם משפחות האזרחים העצורים. המתלוננת מסרה עדות קוהרנטית במשך מספר שעות, תיארה את כל מה שהתרחש באירוע.

"לצערי הרב, אנחנו שומעות היום על מקרה נוסף בו צעירים ישראלים יצאו לחופשה, וכחלק מהבילוי בחופשה, הם חשודים כי אנסו תיירת. החשדות הללו  מצטרפים לשורה של מקרים של פגיעות מיניות קבוצתיות שהתרחשו בחו"ל ע"י חבורות של צעירים ישראלים, שנסעו יחד, וכחלק מפריקת העול בבילוי אנסו, צילמו והפיצו את הסרטונים. מקרה זה מציב תמרור אזהרה בפני החברה הישראלית  כי אין מדובר במקרה בודד, אלא מתפתחת כאן תופעה מסוכנת של פגיעות מיניות קבוצתיות, כחלק מתרבות הבילוי בחו"ל, כפי שקרה ב- 2019 באיה נאפה, לפני כחודש ברודוס וב-2019 בכרתים. למערכת החינוך בישראל יש תפקיד קריטי בחינוך בני הנוער למיניות בריאה ולמניעת פגיעה מינית, לשיח על מהי הסכמה וכמובן על סוגית הצילום והפצת הסרטונים המהווים עבירה פלילית לכל דבר", אמרה היום מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו.

כזכור, ביולי 2019 נעצרו 12 ישראלים בגין חשד לאונס תיירת בריטית בת 19, אשר טענה כי נאנסה בבית מלון גם כן בעיר איה נאפה. בתום הליך משפטי ארוך, נידונה הצעירה הבריטית לארבעה חודשי מאסר על תנאי לאחר שהורשעה במתן עדות שקר ובהטרדת הציבור לאחר שבדתה את האונס.

האונס בקפריסין: פרקליטה של הצעירה הבריטית בבית המשפט (צילום: רויטרס)

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>