מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ממשרדו של בלינקן נמסר כי בשיחתם "הביע את תמיכתו בחירותם וביטחונם של בני העם הפלסטיני, לצד תמיכה בפיתרון שתי המדינות". לצד זאת, הביע בלינקן את "דאגתו מהאלימות בגדה המערבית".

"כנראה שיקרה בקרוב": נתניהו יוזמן בחודש הבא לביקור בבית הלבן?
נתניהו במסר לגנץ: "צריך להסיר את המכשולים ולדבר"

בהמשך הערב שוחח בלינקן גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והדגיש מחויבותה של ארצות הברית ליחסים עם ישראל, ואת תמיכתה בביטחון המדינה. בלינקן הביע תמיכה גם בצעדים שעשתה ישראל לאחרונה לחימום היחסים עם מספר מדינות באזור.

מערכת היחסים של ארצות הברית וישראל רוויה במתיחות בחודשים האחרונים, ברקע חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. מאז תחילת הקדנציה הנוכחית, לא הוזמן נתניהו לביקור רשמי בוושינגטון. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, טען בשבוע שעבר שבקרוב יוזמן ראש הממשלה לביקור בבית הלבן. "ארה"ב טעתה שעדיין לא הייתה פגישה, אבל יש לי סיבות טובות להניח שזה יקרה בקרוב", אמר ארדן בריאיון בגל"צ, "בכל אופן, נתניהו ינאם בעוד כשלושה שבועות בעצרת האו"ם".

בחודש יולי תקף נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את ממשלת נתניהו, וטען כי "זו הממשלה הכי קיצונית שראיתי", ואמר כי "ביבי מנסה למצוא דרך לנווט בין הבעיות של הקואליציה שלו".

בנוסף, ביידן אמר שהוא ממשיך להאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה קדימה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, והוא מתח ביקורת על הרכבה של ממשלת נתניהו, ואמר שיש לו "אחד מחברי הקבינט הכי קיצוניים שראיתי, ואני חוזר כל הדרך חזרה לגולדה מאיר והכל".