נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שב לתקוף את המערב וטען היום (שלישי) בריאיון לתקשורת המקומית כי מדינות המערב הציבו את וולודימיר זלנסקי בהנהגת אוקראינה כדי "לכסות את האהדה לנאצים". הנשיא הרוסי שכבר טען בעבר כי השלטון בקייב הוא ניאו-נאצי אשר רודף אחר מיליוני דוברי הרוסית באוקראינה, הדגיש כי מדובר במעשה "מגעיל".

בריאיון לעיתונאי פאבל זארובין, הוסיף הנשיא הרוסי כי "מדינות המערב העמידו בראשה של אוקראינה אדם ממוצא יהודי על מנת להסתיר את המהות האנטי-אנושית, שהיא הבסיס של המדינה האוקראינית המודרנית". מיכאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא זלנסקי, הגיב לדבריו של פוטין ואמר כי "פוטין מנסה להצדיק פשעים המוניים נגד אזרחי המדינה בשקרים מפלצתיים". 

נשיא רוסיה פוטין בנאום לאומה לאחר ניסיון ההפיכה (צילום: רויטרס)
נשיא רוסיה פוטין בנאום לאומה לאחר ניסיון ההפיכה (צילום: רויטרס)

פוטין הטיל בעבר ספק ביהדותו של זלנסקי. חודש יוני האחרון אמר: "יש לי הרבה חברים יהודים שגדלתי איתם, הם אומרים שזלנסקי הוא לא יהודי, הוא בושה לעם היהודי". הרב הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, הגיב לדבריו של פוטין: "אני גאה בנשיא ולדימיר זלנסקי שלא נטש את עמו בתחילת המלחמה, אף על פי שהדבר היה כרוך בסכנת חיים ממשית עבורו, גילה אומץ לב בלתי רגיל וממשיך להגן על העם האוקראיני בחירוף נפש. אני וכל הקהילה היהודית באוקראינה, כמו כל העולם החופשי עומדים מאחורי הנשיא זלנסקי".

כזכור, מיד לאחר דבריו של פוטין, ראש הסגל של זלנסקי, אנדריי ירמק, תקף בחריפות את ישראל ואמר כי "פוטין פגע בנשיא יהודי, כהכנה לפגיעה ביהודים נוספים", אמר במסיבת עיתונאים בזום. "לא מבין מדוע ישראל לא מגיבה", הוסיף. עוד אמר כי "כאדם שאביו יהודי, אני לא מצליח להבין את ישראל. לעולם לא נשכח את העובדה שלנו ולישראל יש את אותם אויבים, אבל הממשלה והפוליטיקאים הישראלים לא מבינים את זה".

קודם לכן, גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התייחס ליהדותו של זלנסקי. לברוב אמר כי "העובדה שהוא יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים במדינתו. אני מאמין כי גם לאדולף היטלר היה דם יהודי". לברוב הוסיף כי "זלנסקי יכול לקדם את שלום בין המדינות אם יפסיק לתת "לכוחותיו הנאציים, פקודות הגובלות בפשע".