הותר לפרסום: מטוס של חברת "אמירטס" (Emirates) שעליו היו 12 ישראלים ביצע היום (רביעי) נחיתה לא מתוכננת במלזיה, שעמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. המטוס שעשה את דרכו מדובאי לסינגפור, ביצע את הנחיתה עקב תנאי מזג אוויר קשים.

בתוך כך, מרגע שהתקבל הדיווח, קיים משרד החוץ הערכות מצב ופעל ליצירת קשר בעזרת חברת התעופה עם אחד הנוסעים הישראלים על מנת לוודא כי לכל הישראלים שלום. בהנחיית שר החוץ אלי כהן, קיים במהלך היום מנכ"ל המשרד רונן לוי (מעוז) הערכות מצב שוטפות עם המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, מרכז מצב והנציגויות הישראליות בדובאי ובסינגפור על מנת לוודא כאמור, כי לכל הישראלים שלום.

במהלך שהותם על אדמת מלזיה לא נדרשו נוסעי המטוס לרדת ממנו ולאחר כחמש שעות של המתנה על מסלול ההמראה, יצאה הטיסה שוב בדרכה לסינגפור.

מחברת אמירטס נמסר: "תנאי מזג אוויר קשים מעל מזרח אסיה גרמו להסטת טיסה EK354 (בקו דובאי-סינגפור) לקואלה לומפור. הטיסה המריא בשעה 19:00 (שעון מקומי) לסינגפור, ואנו עושים מאמצים רבים כדי להביא את הנוסעים שלנו ליעדם הסופי בהקדם האפשרי. אנו מתנצלים על כל אי נוחות שנגרמה, אך בטיחות הנוסעים שלנו היא בעדיפות עליונה".