מלחמת רוסיה-אוקראינה: ממשל ביידן הכריז היום (חמישי) לראשונה על חבילת סיוע ביטחונית חדשה בשווי של כ-175 מיליון דולר לאוקראינה אשר תכלול תחמושת חודרת שריון, המכילה אורניום מדולדל.

מכה קשה לפוטין: אוקראינה חיסלה עשרות קצינים רוסיים בכירים

התחמושת המדוברת עשויה לסייע בהשמדת טנקים רוסיים, אותם ניתן לירות מטנקי אברמס האמריקאים, שעל פי דיווחים מוסמכים צפויים להימסר לאוקראינה בשבועות הקרובים.

ברוסיה מתחו ביקורת על המעשה, סגן שר רוסיה כינה את המעשה כ"מעשה פלילי". כמו כן, שגרירות מוסקבה בארה"ב טענה כי הסיוע המדובר הוא "אינדיקטור לאי-אנושיות". 

עדיין לא נרשמתם? לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

למרות שהייתה זו בריטניה ששלחה תחמושת אורניום מדולדל לאוקראינה מוקדם יותר השנה, זה יהיה המשלוח האמריקני הראשון של התחמושת וככל הנראה יעורר מחלוקת. זה מגיע בעקבות החלטה קודמת של ממשל ביידן לספק תחמושת לאוקראינה, למרות החששות מהסכנות שנשק כזה מהווה לאזרחים.

הבוקר הרעידו פיצוצים את העיר הרוסית רוסטוב ליד בסיס צבאי שמילא תפקיד מרכזי בפלישה של רוסיה. גורמים רשמיים אמרו כי רחפנים מרובים הופלו בדרום רוסטוב, בריאנסק, בשעות הבוקר. לפחות אדם אחד נפצע כשהתקיפה גרמה נזק לשלושה מבנים וכמה מכוניות. גורמים רשמיים ברוסיה טענו שההגנה האווירית שלה הפילה שני מל"טים אוקראינים שכוונו לעיר, 100 ק"מ בלבד מהקו הקדמי.