מאות מטיילים ישראלים נקלעו למצוקה בצפון יוון, בשל השיטפונות הקשים במדינה בעקבות הסופה "דניאל", במהלכה ירדו במשך כשלושה ימים למעלה מ-800 מ"מ של משקעים. "הפעלנו שלושה צוותי סיוע וחילוץ, כדי להעניק סיוע מיידי לעשרות ישראלים, שהיו זקוקים למצרכי מזון, לתרופות שאזלו ולא יכלו לנוע בשל ההצפות", סיפר ל"מעריב" חיליק מגנוס, הבעלים של מגנוס איתור וחילוץ, שפעלה בשליחות חברת פספורטכארד.

שיטפונות כבדים בטורקיה ויוון: לפחות שבעה נהרגו | צפו בנזקי הסופה "דניאל"
 

"קיבלנו קריאות לסייע למטיילים ישראלים שאזל להם המזון. התנאים בחלק מהאזורים בצפון יוון, בעיקר בחצי האי פיליון, היו קשים ביותר והיה צורך לשכור רכבי שטח כדי להגיע ולספק את הצרכים המיידיים", המשיך מגנוס. "היום (חמישי) חל שיפור במזג האוויר, אני מקווה שביום שישי נוכל לחלץ את הישראלים ולהחזיר אותם הביתה". עם זאת, בחברת האיתור והחילוץ סיפרו כי "למרות השיפור היחסי במזג האוויר במהלך היום, דרכים רבות עדיין היו חסומות וקיים חשש ממפולות בוץ. אנשים ממשיכים להיות נצורים בעיירות ובכפרים".

נזקי סופת ''דניאל'' ביוון (צילום: טל ומגנוס איתור וחילוץ)
נזקי סופת ''דניאל'' ביוון (צילום: טל ומגנוס איתור וחילוץ)

אחת המטיילות סיפרה על המצוקה הקשה: "אנשים סובלים מהפסקות חשמל לעיתים קרובות ומתמודדים על מחסור במזון. ציפינו שהסופה תתקדם מהר יותר לעבר אתונה, אבל גם בשעות הבוקר הכל עוד היה מוצף וירדו גשמים חזקים".

על פי דיווחים, במהלך שלושת הימים בהם השתוללה סופת "דניאל", ירדו למעלה מ-800 מ"מ של משקעים ולפחות 14 בני אדם נהרגו מנזקי הסופה ביוון, טורקיה ובולגריה. השטפונות הקשים, פגעו ביוון, לאחר שלפני כחודשיים פרצו ברודוס ובאזורים נוספים שריפות יער גדולות.