ישראלים רבים מצאו את עצמם במהלך השעות האחרונות בתוך האסון הקשה שפקד את מרוקו. למעלה מ-1,000 אנשים שנהרגו כתוצאה מכך, כשמספר המתים צפוי רק להמשיך ולעלות. בתוך כך, משרד החוץ עדכן כי 17 ישראלים מוגדרים כמנותקי קשר.

"דלתות נפתחו ונסגרו מעצמן": מאות נהרגו ברעידת אדמה במרוקו
"ההלם גדול": עדויות ישראלים ממוקד האסון שפקד את מרוקו
משלחת חילוץ צפויה לצאת מהארץ, נתניהו: "מחזק את ידידנו ממרוקו"

עופרה ברששת תושבת דימונה, שנמצאת בעיר מרקש במסגרת בטיול מהעבודה, שיתפה: "כולנו בריאים ושלמים. חלק בחרדה ובהלם, המראות מאוד קשים. כל המלון רעד, הרצפה זזה, הקירות נסדקו, הדלתות של הארונות בחדרים נפתחו ונטרקו בעוצמה, המצב פה לחוץ".

עוד הוסיפה: "אמבולנסים מפנים פצועים בכמויות, 600 מטרים מהמלון שלנו נפלו בניינים וקרס מסגד. אחרי אסון כזה אין לדעת מה יהיה מחר צריך, להעריך כל רגע בחיים. הטלפונים לא פסקו, כולם בפחד בארץ, כולל חברות וחברים שמתעניינים. אין מילים על כל התמיכה שאנחנו מקבלים מהארץ. בזמן הרעידה היינו בארוחת שבת כשרה עם מזמורים לשבת, אני מאמינה שהייתה לנו השגחה עליונה".

"הראל 669 סיימה את החילוצים ממרכז יוון, ועושה את דרכה כעת ישירות למרקש לאזור רעש האדמה, לסייע למבוטחי הראל. אנו קוראים לכל הישראלים שמצויים בסיכון ליצור עמנו קשר על מנת שנוכל לסייע", נמסר מטעם מירי זילכה גפן מנהלת תחום נסיעות לחו"ל בקבוצת הראל.

קים ידיד, סמנכ״לית בחברת הביטוח "פספורטכארד", מסרה: בשעות הלילה התחלנו לקבל פניות לחדר המצב שלנו, על ישראלים מבוטחים שלנו באזור האסון. כעת עובדים על תכנית לחלץ את כל מבוטחי "פספורטכארד" לישראל, בהקדם האפשרי".

פספורטכארד תוציא מחר מטוס מישראל להחזרת מבוטחיה ממרוקו. לטיסה יצטרף צוות חילוץ ומשלחת רפואית של פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ בראשות אלון מעברי, סמנכ"ל ומנהל משלחת החילוץ בפספורטכארד. היום הועברו מבוטחי פספורטכארד ממוקד הרעש במרקש לקזבלנקה, שם כבר אורגנו להם פתרונות לינה בבית מלון בעיר. המטוס הייעודי ישהה זמן קצר בשדה התעופה בקזבלנקה, ויחזור לישראל עם המבוטחים שהיו באזור האסון.