למעלה מאלפיים בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שהתרחשה בסוף השבוע במרוקו. משרד החוץ הודיע הבוקר (ראשון) כי הצליח ליצור קשר עם כל מנותקי הקשר הישראלים ששוהים באזור האסון. אחד מהם הוא אדם אור, שהגיע למדינה עם עמותת הסטודנטים "איילים". בריאיון עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM שיחזר: "כישראלים, זה הרגיש בהתחלה כפיגוע".

משלחת חילוץ צפויה לצאת מהארץ, נתניהו: "מחזק את ידידנו ממרוקו"
"חשבנו שזו פצצה, החדר רעד מצד לצד": ראיון עם ישראלי שנמצא במרוקו

אור סיפר: "רעידת האדמה תפסה אותנו בדיוק ביציאה מבית הכנסת בסיום סעודת השבת, ממש אחרי כמה שניות הכל התחיל לנוע ולזוז, זה מין שוק ברחוב כזה אז הרבה דברים נפלו מהמדפים. הרבה אנשים החלו לרוץ לכיכר גדולה ואנחנו רצנו איתם", לאחר מכן, הוא הוסיף: "ואז פשוט מול עינינו, מפרסות נופלות, בתים מתחילים לקרוס. היציאה מהשוק היא כמו סמטה צרה, יצא ענן אבק עצום, ואז החלו לצאת משם דברים שנראים כמו רוחות רפאים, עד שקלטנו שזה אנשים מכוסים באבק, עם דם וילדים על הידיים".

לאחר הרעש, סיפר אור: "ישר חיפשנו את הקבוצה והבנו מי נמצא ומי לא נמצא. לצערנו אנחנו מתורגלים ותוך 20 דקות מצאנו את כל חברי הקבוצה והתפנינו לעזור לאנשים אחרים. הרשת הסלולרית המקומית נפלה, אבל חלקנו הגדול היה על סים וירטואלי שהמשיך לעבוד, במזל מיד חילקנו בנינו את הקבוצה, הבנו מי ליד מי, לצערנו חלק מהחברה היו באזור שנפגע יחסית קשה והם צריכים סיוע בלצאת, והם הצליחו בסופו של דבר לצאת בכוחות עצמם". 

"הרבה מאוד נפגעו גם מהבהלה ומהריצה החוץ, יש יציאה קטנה מהשוק הזה ואנשים רמסו אחד את השני מהפאניקה. אבל אנשים גם נפלו עליהם בלוקים, זו עיר מאוד עתיקה, שלא אמורה לעמוד בעוצמות האלה, ופשוט בתים קרסו על יושביהם. ואנשים נפגעו". 

לסיכום סיפר: "חלקנו יחזרו כבר היום. אנחנו נסענו למשלחת של זהות יהודית והעמקת ההיכרות שלנו עם יהדות מרוקו, אנחנו באים למרוקו פעם בשנה כדי לשפץ בתי עלמין של הקהילות היהודיות שלנו. אנחנו בתקשורת עם משרד החוץ כדי לבדוק אם יתאפשר לנו באמת לעשות את זה. הצענו את עצמינו גם בשיקום. הבנו שהשלטון המרוקאי פחות רוצה עזרה זרה כרגע. אבל אנחנו מאוד נכונים לעזור". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm