העיתון הבריטי ה"דיילי מייל" דיווח היום (ראשון) כי השיג לידיו דוח פרלמנטרי בנוגע לכשירותו וגודלו של חיל האוויר המלכותי של בריטניה. על פי הדוח, חיל האוויר הבריטי הגיע לממדים כה קטנים, עד שהוא עלול להיות מושמד לחלוטין, במידה ובריטניה תגרר למלחמה עם רוסיה. הדוח מתריע על כך שבידי בריטניה כמות מעטה מדי של מטוסי קרב מתקדמים מסוג 'טייפון' ו-F-35, "מה שמעיד על כך שהצי הבריטי לא יעמוד ברמת השחיקה שעלולה להתרחש".

עוד עולה מהדוח, כי בידי בריטניה 169 מטוסי קרב מתקדמים, לעומת 3,500 מטוסים מתקדמים הנמצאים בידיה של רוסיה. בנוסף, הדוח מציג כי חיל האוויר הבריטי קטן אפילו לעומת בעלות הברית של הממלכה באירופה, כשעל פי הניתוח, בידי צרפת 231 מטוסי קרב, גרמניה - 214 ואיטליה עם 199.

חיל האוויר הבריטי טוען מצדו כי "תחכום של המטוסים מפצה על החוסר בכמות", אך הדוח מדגיש מצדו כי החייל "חשוף בצורה מסוכנת", וכי "חיל האוויר הבריטי אמנם יכול לספק יכולות גבוהות מאוד, אך גם החיסרון המספרי הוא משמעותי, כשאין מספיק חלופות ביד". במקביל, הדוח הציע לגורמים הרלוונטיים בלונדון "לבחון בדחיפות כיצד להגדיל את מספר מטוסי הקרב בחייל". למרות המחסור הכבד, ב-2025 צפוי חיל האוויר הבריטי להוציא משימוש כ-30 מטוסים מסוג 'טייפון'.