כוחות ההצלה במרוקו נאבקו אמש (ראשון) לאתר ניצולים מרעידת האדמה החזקה שהרגה יותר מ-2,100 בני אדם והותירה כפרים במדינה ליד מוקד האסון הרוסים עד תום.

מעל ל-2,000 קורבנות באסון במרוקו: מנותקי הקשר הישראלים אותרו
רעידת האדמה במרוקו: "בתים קרסו מולנו, אנשים נרמסו מהפאניקה"

לפי שעה, גורמים רשמיים במדינה הודיעו כי מניין ההרוגים עלה ל-2,122 בני אדם לפחות, עם 2,421 פצועים נוספים - כולל רבים במצב אנוש. המספרים צפויים לעלות עוד יותר כאשר צוותי חילוץ רבים חופרים ומחפשים ניצולים בין הריסות בתים שקרסו באזורים בהרים הגבוהים.

תיעוד ישראלי מלב האסון במרוקו. באדיבות עמותת איילים (צילום :עמותת איילים)

גורמים בספרד אמרו כי מרוקו ביקשה רשמית את עזרת המדינה, וכי נשלח מטוס של 56 אנשי חילוץ ספרדים לעזור. האו"ם הציע סיוע בחיפוש והצלה ובצרכים הומניטריים או רפואיים, אך גורם רשמי אמר ביום שישי כי מרוקו "נותנת פתרון משלה לרעידת האדמה". בתוך כך, מלך מרוקו, מוחמד השישי, הורה למסגדים ברחבי המדינה לערוך ביום ראשון תפילות הלוויה, המכונות תפילות "ג'אנזה", עבור ההרוגים ברעידת האדמה ודגלים הונפו בחצי התורן במדינה.

גם ארה"ב הבהירה לממשלת מרוקו שהיא מוכנה לספק "סיוע משמעותי" בעקבות רעידת האדמה ההרסנית ולעזור. "יש לנו צוותי חיפוש והצלה מוכנים לפריסה שיכולים לעזור לא רק בפעילות הזו, אלא עם גם בתחום הרפואה ובדרכים אחרות של סיוע", אמר סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון פינר.