96 אקדמאים, אמנים ואישי ציבור פלסטינים פרסמו אתמול (ראשון) מכתב פתוח המגנה את התבטאויותיו האחרונות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כי "היטלר נלחם ביהודים כי הם עסקו בריבית ובכסף".

ראש עיריית פריז מבטלת את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן
למרות הביקורת עליו, קריב משיב: "אבו מאזן הפרטנר הרלוונטי ביותר"

"אנו מגנים את הערותיו של עבאס, שהיו שגויות פוליטית ומוסרית", כתבו במכתב, והוסיפו:  "אנו דוחים בתוקף כל ניסיון להקטין או להצדיק אנטישמיות, את פשעי הנאצים נגד האנושות או לשכתב את ההיסטוריה של השואה".

בשבוע שעבר, כאמור, התפרסם נאומו של אבו מאזן מהחודש שעבר שבו אמר: "מוסבר בספרים יהודיים רבים שהיטלר הרג את היהודים בשל יהדותם. אז לא – הנאצים נלחמו בהם בשל תפקידם החברתי ולא בשל דתם".

דבריו של אבו מאזן זכו לגינויים נרחבים. האיחוד האירופי מסר בתגובה לדבריו כי "הנאום הכיל אמירות שקריות, ומטעות על יהודים ואנטישמיות. עיוותים היסטוריים כאלה יכולים רק להחמיר את המתיחות באזור". 

דבורה ליפשטאט, שליחת הממשל האמריקני למאבק באנטישמיות, הצטרפה לגינוי ומסרה כי "אני מזועזעת מהתבטאויותיו האנטישמיות והשנויות במחלוקת של הנשיא עבאס בפגישה האחרונה של פת"ח. הנאום השמיץ את העם היהודי, עיוות את השואה והציג בצורה שגויה את היציאה הטראגית של יהודים ממדינות ערב. אני מגנה את ההצהרות הללו ומבקש התנצלות מידית".