נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע שרוסיה תעזור לקוריאה הצפונית לבנות לוויינים, ואמר לכתבים שהמנהיג קים ג'ונג און מגלה "עניין רב" בטילים, כך פורסם היום (רביעי) באתר החדשות Newsweek. 

"זאת הייתה טעות": ההתנצלות המפתיעה של ולדימיר פוטין
הקטארים תקפו את ישראל, הפלסטינים שמרו על ניטרליות | שליח "מעריב" בסעודיה
 
"בדיוק בגלל זה באנו לכאן", אמר פוטין לתקשורת כשנשאל האם יסייע לקוריאה הצפונית בפיתוח תוכנית החלל והלוויין שלה. את הדברים אמר בזמן שערך לקים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, סיור בסביבת Vostochny Сosmodrome, נמל חלל באזור במזרח הרחוק של רוסיה.

מנהיג קוריאה הצפונית נסע מפיונגיאנג ברכבת משוריינת והגיע אתמול בבוקר לרוסיה. מדובר בביקור הראשון של המנהיג מחוץ לקוריאה הצפונית מאז תחילת מגפת הקורונה. השניים צפויים לדון בעסקת נשק אפשרית ובשיתוף פעולה צבאי במהלך הביקור. רוסיה וקוריאה הצפונית והאמונה הרווחת במערב מנהלת משא ומתן על אספקת נשק לשימוש הכוחות הרוסיים במלחמה המתמשכת באוקראינה.

כזכור, קוריאה הצפונית דיווחה לראשונה בדצמבר 2022 כי ביצעה "מבחן שלב אחרון חשוב" לפיתוח לוויין סיור צבאי, ואמרה כי ההכנות יושלמו עד אפריל 2023.

קים ג'ונג און אמר בעבר שהיחסים עם רוסיה הם בראש סדר העדיפויות של קוריאה הצפונית, בדגש על הקשר עם פוטין. "לידידות שלנו יש שורשים עמוקים, וכעת עבור ארצנו העדיפות הראשונה היא היחסים עם הפדרציה הרוסית", אמר. בנוסף הביע תקווה שפגישתו עם פוטין "תהווה הזדמנות נוספת להעלות את היחסים בין רוסיה וקוריאה הצפונית לרמה חדשה".