דיווח דרמטי: תוכנת הריגול "פגסוס" הותקנה במכשיר הסלולר האישי של גלינה טימצ'נקו, עיתונאית רוסייה המזוהה עם האופוזיציה במדינה. ככל שידוע, מדובר בפעם הראשונה שבה מופעלת התוכנה נגד יעד ברוסיה. 

"זאת הייתה טעות": ההתנצלות המפתיעה של ולדימיר פוטין
"אזרחים בישראל מבינים את זה": פוטין סוגר חשבון עם זלנסקי

על פי הדיווחים, תוכנת הריגול הותקנה אצל המכשיר האישי של טיצ'נקו בעת שהייתה בגרמניה ונפגשה עם עיתונאים רוסיים אחרים. במהלך החודשים האחרונים, היא קיבלה על כך הודעת התראה מ"אפל". 

"עיתונאים ומקורותיהם אינם חופשיים ובטוחים אם מרגלים אחריהם", נמסר מטעם מספר ארגוני עיתונאים. טימצ'נקו עצמה הגיבה לדברים, ואמרה כי "הרגשתי כאילו הפשיטו אותי בכיכר העיר".

חברת NSO הישראלית, שעומדת מאחורי התוכנה, הגיבה לדברים: "החברה תמיד חוקרת האשמות לשימוש בה לרעה". עם זאת, היא נמנעה מלהודיע על פתיחת חקירה בנושא. 

ארגוני הגנה בתקשורת גינו את המעקב לכאורה, כשהוועדה להגנה על עיתונאים אמרה ש"עיתונאים ומקורותיהם אינם חופשיים ובטוחים אם מרגלים אחריהם". טימצ'נקו צוטטה בכתבה שפירסמה מדוזה ביום רביעי ואמרה שהפריצה השאירה אותה בתחושה "כאילו הפשיטו אותי בכיכר העיר".

כזכור, תוכנת הריגול עוררה סערה כאן בישראל לפני למעלה משנה, כאשר התפתח חשד כי היא הותקנה במכשירים האישיים של מספר עיתואנים בכירים וגורמים נוספים. כמו כן, במהלך השנים האחרונות דווח על מקומות נוספים בעולם שבהם נעשה שימוש בתוכנה.