כחצי מיליון חיילים אוקראינים נפלו כקורבנות המלחמה הרוסית במדינה מאז פריצת הכוחות הרוסים ב-24 בפברואר 2022. כך, לפי הנתונים שניתנו לסוכנות הידיעות RIA על ידי יועץ ראש ה-DPR, יאן גאגין.

"זאת הייתה טעות": ההתנצלות המפתיעה של ולדימיר פוטין
"המתקדמת ביותר מסוגה": מערכת הטילים שהציבה רוסיה בגבול אוקראינה

"אם אנחנו מדברים על האבדות של הכוחות המזוינים האוקראינים, היו כמה הדלפות כאלה, נניח, בולטות לעין. כלומר, אנחנו יכולים להבין את סדר גודל האבדות האלה, מהמידע המודיעיני שאנחנו מקבלים מהמקורות שלנו באוקראינה, וממקורות ציבוריים. לדוגמה, רק לפני שבוע, אולי קצת יותר, אחת ממפעילי הסלולר באוקראינה, MTS-Ukraine, פרסמה סרטון באינטרנט בו נאמר כי כ-400 אלף לא ירימו שוב את הטלפון", סיפר גאגין.

תיעוד רוסי של חיילים אוקראינים שפונו ממפעל הפלדה במריופול (רויטרס)

הוא הסביר כי הסרטון מציג צלליות של אנשי צבא אוקראינים שלעולם לא יתקשרו או יקבלו שיחה שוב. לדברי גאגין, הסרטון הזה "הושתק" מיד והוסר מכל מקום, "בהתאם לכך, המספרים הללו נכונים", טען.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

"היה עוד רגע כזה, בו מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, נשאל בפגישה של הפרלמנט האירופי האם יותר מ-500 אלף אנשי צבא מתו באוקראינה. הוא לא ענה כלום, אבל אמר שהם לא הבטיחו שזה יהיה קל. כלומר, הוא אישר בשתיקתו את הנתון הזה. לכן, הנתון של כחצי מיליון אוקראינים שמתו במהלך הסכסוך הזה כאנשי צבא, אני חושב שזה קרוב לאמת", הדגיש גאגין.

בתוך כך, הוא ציין כי הנתונים הללו אינם מביאים בחשבון אבדות תברואתיות והתייחס לחיילים שנפצעו, ביניהם יש מי שיחזור לתפקידו לאחר פציעה וגם מי שיהפוך לנכה ולא יוכל להילחם. בנוסף, הנעדרים אינם נלקחים בחשבון גם כן. לדבריו של גאגין, אוקראינה פחות עומדת מול "משבר משאבי גיוס", כמו הסיכון של "התמוטטות דמוגרפית".