טייס קרב רוסי על מטוס סוחוי-27 ניסה להפיל מטוס ריגול בריטי בים השחור שנה שעברה לאחר שהאמין שקיבל אישור לירות לעברו - אך כעת מתברר כי מטוס הריגול הבריטי קלט את הקשר במטוס הרוסי שניסה להפילו, כך פורסם היום (חמישי) באתר החדשות BBC.

אירוע חריג: ישראלי נפצע בפיצוץ שאירע בסירה בטורקיה
"סיכון להתמוטטות דמוגרפית": מספר האבדות הבלתי נתפס של צבא אוקראינה נחשף

ע"פ הדיווח, הטייס ירה שני טילים לעבר המטוס הבריטי. הטיל ראשון החטיא, ואילו הטיל שני נפל מהמטוס בגלל תקלה. בזמנו, רוסיה טענה שהתקרית נגרמה על ידי "תקלה טכנית" ומשרד ההגנה הבריטי קיבל את ההסבר. אך כעת מתבררת תמונה אחרת. 

מקורות בכירים בבריטניה טענו כי מטוס הריגול הבריטי, עם 30 אנשי צוות, קלט את הקשר במטוס הרוסי שניסה להפילו וממנו התברר שאחד הטייסים הרוסים חשב שקיבל אישור להפיל את המטוס הבריטי בגלל פקודה לא ברורה שקיבל בקשר. הטייס השני במטוס הקרב קילל את חברו בזמן הירי וצעק עליו לחדול.

הירי כשל משום שלמרות שהטייס הרוסי כבר שחרר טיל אוויר-אוויר, הוא לא הצליח להינעל על מטוס הריגול הבריטי והחטיא. הטיל השני נפל מהכנף, דבר שלפי ה-BBC מצביע על תקלה טכנית.

בתגובה לגילויים החדשים הללו אמר דובר משרד החוץ הבריטי: "הכוונה שלנו תמיד הייתה להגן על בטיחות הפעילות שלנו, למנוע הסלמה מיותרת וליידע את הציבור והקהילה הבינלאומית".