היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אישר הערב (שישי) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש ביום רביעי הבא עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בניו יורק, במסגרת עצרת האו"ם.

השפל ביחסים עם ממשל ביידן אינו רק תוצאה של ניסיון קידום הרפורמה | אנה ברסקי
נתניהו יוזמן לבית הלבן? ביידן האשים: "ממשלתו - הכי קיצונית שראיתי"

השניים צפויים לדון בערכים הדמוקרטים המשותפים לארה"ב וישראל, כך נמסר, וסאליבן הוסיף כי ביידן ישוחח עם נתניהו גם על "חזון של אזור משולב ומשגשג" וכן על דרכי התמודדות עם האיום האיראני.

כזכור, בחודש יולי האחרון ביידן העניק ריאיון ל-CNN במהלכו התבטא באשר ליחסים עם ישראל, וכאשר נשאל האם יזמין את נתניהו לבית הלבן, התייחס לממשלת הימין הנוכחית, אותה כינה "הכי קיצונית שראיתי", ואמר כי "ביבי מנסה למצוא דרך לנווט בין הבעיות של הקואליציה שלו".

ביידן הדגיש שהוא ממשיך להאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה קדימה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, ומתח ביקורת על הרכבה של ממשלת נתניהו, באומרו: "אחד מחברי הקבינט הכי קיצוניים שראיתי, ואני חוזר כל הדרך חזרה לגולדה מאיר והכל".

באותו החודש דווח כי שני המנהיגים שוחחו בטלפון, כאשר דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ביידן הדגיש בפני נתניהו כי יש צורך להשיג פשרה וקונצנזוס רחבים ככל האפשר בנוגע לרפורמה המשפטית. עוד הדגיש ביידן כי ערכים דמוקרטיים היו וצריכים להישאר הבסיס ליחסים בין המדינות.