ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו היום (שני) במדינת קליפורניה שבארה"ב לקראת ביקור מדיני בן שמונה ימים שבמהלכו צפוי לפגוש נתניהו את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ויומיים אחר כך ינאם בעצרת הכללית של האו"ם.

הבית הלבן אישר: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובנימין נתניהו ייפגשו בניו יורק
סערת נתניהו בארה"ב: "המפגינים מרגישים רוח גבית מממשל ביידן"

בתוך כך, עשרות ישראלים הפגינו ליד מלון Signia by Hilton, שם ישהה ראש הממשלה יחד עם רעייתו. המפגינים הניפו דגלי ישראל, קראו קריאות "בושה" והניפו שלטים שבהם נכתב בין היתר: "דיקטטורים לא מתקבלים בברכה". זאת, לאחר הסערה שיצר ראש הממשלה, כשאמר טרם המראתו לארה"ב כי "המפגינים חברו לאש"ף ואיראן" ו-"הצילו את ישראל מנתניהו". כמו כן, ישראלים רבים מחו גם בסמוך למפעל של טסלה, והפגינו נגד ראש הממשלה.

המחאה ליד המפעל של טסלה (צילום: ניקי הורנשטיין)
המחאה ליד המפעל של טסלה (צילום: ניקי הורנשטיין)

המחאה נגד נתניהו ליד המפעל של טסלה (צילום: ניקי הורנשטיין)
המחאה נגד נתניהו ליד המפעל של טסלה (צילום: ניקי הורנשטיין)

כאמור, ראש הממשלה תקף בחריפות את המחאה וטען כי "מי שמארגן את המחאה עושה את זה בכסף רב בהפגנות ממומנות הם הביאו לכך שחסימת צירים זה דבר נורמלי שסרבנות זה דבר נורמלי והם מוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה נראה להם נורמלי. אנחנו רואים הפגנות נגד ישראל של אנשים שחוברים לאש״ף, לאיראן, לאחרים. שום דבר כבר לא יפתיע אותי".

בעקבות הסערה שעורר בדבריו, לשכתו של ראש הממשלה הוציאה הבהרה ובה נאמר כי "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS - אזרחים ישראלים - דבר שלא קרה מעולם".

המחאה נגד נתניהו ליד המפעל של טסלה בקליפורניה (צילום: דורית רביד)
המחאה נגד נתניהו ליד המפעל של טסלה בקליפורניה (צילום: דורית רביד)

בתגובה, ראשי המחאה תקפו את דבריו, שני גרנות-לובטון ממובילות המחאה בארה"ב: "כפי שאמרנו, נתניהו הכריז מלחמה על יהדות התפוצות ופותח את סבב הלחימה הנוכחי במתקפה חריפה וגועלית נגד יהדות ארה"ב. לא די בכך שהוא נפגש עם קיצונים שפגעו ביהודים, הוא כעת מתיר את דמם לא רק של הישראלים, אלא גם של הקהילות היהודיות החשובות ביותר בעולם".

הפגנת הישראלים בקליפורניה נגד נתניהו (צילום :מטה המאבק)

"לא ייאמן שראש הממשלה של מדינת היהודים משווה אותנו לאיראן ולגורמי טרור. התבטאות פסולה, מכוערת ומסוכנת. ככה בדיוק מגבירים אנטישמיות. נתניהו מוכיח לנו שוב שאהבת ישראל היא התנגדות לנתניהו. אלפי ישראלים ויהודים הולכים יראו לו כמה הם אוהבים את ישראל השבוע. אנחנו נמשיך להגן על ישראל בעולם ולהראות את הפנים היפות, הליברליות והנחושות שלה".

בתוך כך, ערן שוורץ מנכ"ל מטה המאבק חופשי בארצנו, ומשה רדמן ממובילי המאבק, הגישו היום תלונה רשמית במשטרה כנגד בנימין נתניהו בגין הסתה חריפה נגד המוחות והמוחים בישראל ובעולם. ממטה "המאבק חופשי בארצנו" ומשה רדמן נמסר: "המסית הלאומי ומחריב הדמוקרטיה, מעז להזכיר בנשימה אחת את לוחמות ולוחמי הדמוקרטיה לצד אויבי ישראל. נתניהו שהסתתו אומנותו, חייב להבין שלהסתה יש מחיר וכי אנו עלולים לראות את תוצאותיה של ההסתה החמורה ברחובות"