הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עורר סערה לאחר שבברכת ראש השנה שלו הטיח האשמות קשות ביהודים שהצביעו לג'ו ביידן בבחירות ב-2020. 

"אתם יודעים מה אני אוהב לגבי ישראל?": הרגע הסוער בעימות הרפובליקני

"זו תזכורת ליהודים ליברלים שהצביעו להרס אמריקה וישראל בגלל נרטיביים שקריים", כתב טראמפ ברשת Truth Social שלו. בפוסט ששיתף נכתב "תתעוררו כבשים" בהקשר לטענות שהוא אנטישמי. "בואו נקווה שתלמדו מהטעויות שלכם ולהבא תבחרו טוב יותר", הוסיף הנשיא לשעבר. "שנה טובה". 

לצד רשימה שכותרתה ״איזה אנטישמי עשה זאת עבור היהודים וישראל״, ובה צעדים כמו העברת השגרירות לירושלים, ההכרה בריבונות ישראל ברמה״ג ובהתיישבות ביו״ש, הוא כתב: ״רק תזכורת קצרה עבור היהודים הליברלים שהצביעו עבור הרס ארה״ב וישראל בגלל שהאמינו בנרטיב שקרי. בואו נקווה שלמדתם מהטעות שלכם ושתעשו בחירות נכונות יותר בהמשך, שנה טובה!״. 

הוועד היהודי האמריקאי פרסם: "הטענה שיהודים אמריקאים שלא הצביעו למר טראמפ הצביעו להרוס את אמריקה וישראל היא פוגענית ומפלגת מאוד. כשאנחנו מתקרבים שנה אחת לבחירות הבאות, אנחנו קוראים למועמדים הפוליטיים מהראש ועד לתחתית הקלפי להימנע מרטוריקה מעוררת תבערה".

לטראמפ היסטוריה ארוכה של ביקורת על מצביעים יהודים אמריקאים שאינם תומכים בו. לאחרונה, לקראת בחירות אמצע הקדנציה ב-2022, הוא מתח ביקורת על יהודי ארצות הברית על מה שלטענתו לא שיבחו מספיק את מדיניותו כלפי ישראל. ב-2019 הוא האשים את הדמוקרטים שהם חלק ממפלגה "אנטי ישראלית" ו"אנטי יהודית". ובמהלך מסע הבחירות הראשון שלו לנשיאות, טראמפ נשא נאום בפני הקואליציה היהודית הרפובליקנית, שבו התייחס שוב ושוב לקהל התורמים היהודים כ"מנהלי משא ומתן". 

אמריקאים יהודים היו במשך עשרות שנים אזור בחירה דמוקרטי וליברלי בעיקרו, המזדהה עם הדמוקרטים על פני הרפובליקנים בפער גדול, לפי מרכז המחקר Pew. יש לציין כי מרבית יהודי ארה״ב הצביעו עבור ג׳ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית בבחירות האחרונות, ובסקר שנערך אז על ידי המכון האלקטורלי היהודי עלה כי למעלה מ-70% מהיהודים בארה״ב הצביעו עבור המועמד שניצח את טראמפ.