ארצות הברית מציעה לסעודיה לחתום עמה על ברית הגנה, בדומה להסכם שקיים בינה ליפן ודרום קוריאה, כך על פי גורמים רשמיים בארצות הברית. את ההצעה מציעה ארצות הברית בתמורה להסכם נורמליזציה שעליו תחתום סעודיה עם ישראל. 

משבר האקלים והתמיכה באוקראינה: ביידן נאם בעצרת הכללית של האו"ם
"זלנסקי לא מצפה לדבר מהפגישה עמו": האם נחלש מעמדו של נתניהו בעולם?

לפי הסכם שכזה, ארצות הברית וסעודיה יתחייבו לתמוך אחת בשנייה צבאית, במידה שאחת מהן תותקף. על פי אותם גורמים, יורש העצר הסעודי בן סלמאן, משוכנע כי הסכם שכזה ירתיע את איראן מלפתוח במתקפה כנגד המדינה. 

מוקדם יותר, התייחס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, במהלך הדברים שנשא בעצרת האו"ם. "נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות האזור יכולה להביא להשפעה חיובית", אמר והוסיף: "בנוסף, אנחנו ממשיכים לעוד על השגת שלום צודק וארוך טווח בין ישראל לפלסטינים שיהיה מבוסס על שתי מדינות לשני עמים".

בהמשך נאומו, הנשיא גינה את החלטתה של רוסיה להשעות את השתתפותה ב-New START, האמנה לצמצום נשק גרעיני בין שתי ארצות הברית לרוסיה, שהייתה ההסכם האחרון שנותר המסדיר את שני מאגרי הנשק הגרעיניים הגדולים בעולם. "לאחר יותר מ-50 שנה של התקדמות במסגרת האמנה למניעת הפצת נשק, רוסיה מפסיקה את הסכמי בקרת הנשק ארוכי השנים, כולל הכרזה על השעיית ההסכם עם ארה"ב", אמר. "אני רואה בזה חוסר אחריות, וזה הופך את העולם כולו לפחות בטוח".