נשיא פולין אנדז'יי דודה התייחס למלחמה באוקראינה בשולי עצרת האו"ם, והשווה היום (רביעי) את המדינה ל"אדם טובע שנאחז בכל דבר, ומאיים להטביע את מי שמנסה לעזור לו". 

מסר לפוטין? החיבוק המפתיע בין ראש המוסד לזלנסקי באו"ם
אוקראינה בהלם: המפקד הבכיר חשף בטעות את כמות האבדות בצבא

"אדם טובע הוא מסוכן ביותר כי הוא יכול לגרור אותך איתו למטה את כולם. הוא יכול פשוט להטביע את המציל", אמר דודה בתדרוך לאחר שנשא דברים בעצרת הכללית של האו"ם, והתייחס למחלוקת על התבואה האוקראינית.

לדברי הנשיא הפולני, אוקראינה מוצאת את עצמה במצב קשה מאוד, אז "היא תופסת כל מי שהיא יכולה. אבל פולין חייבת לפעול למען האינטרסים שלה ולפעול באופן שמגן על עצמה, כי אם היא טובעת היא תטביע את כל האחרים, והם לא יוכלו כבר לקבל עזרה". מנגד, הוא ביקש להזכיר לקייב כי הוא מעביר סיוע מפולין.

נשיא פולין אנדז'יי דודה בפגישה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)
נשיא פולין אנדז'יי דודה בפגישה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)

בתוך כך, נשיא אוקראינה זלנסקי הפציר במנהיגי העולם שהתכנסו בעצרת הכללית של האו"ם לעמוד מאוחדים נגד פלישת רוסיה, ואמר כי "יש להתנגד לרוסיה כדי שהעולם יוכל לפנות לפתרון אתגרים גלובליים דחופים".

"אוקראינה עושה הכל כדי להבטיח שאחרי התוקפנות הרוסית, אף אחד בעולם לא יעז לתקוף אף אומה", הוסיף, "יש לרסן את הנשק, להעניש פשעי מלחמה, על מגורשים לחזור הביתה והכובש חייב לחזור לאדמתם".