לאחר שאזרבייג'ן הודיע אמש על תחילת מבצע "סיכול הטרור" במובלעת נגורנו-קרבאך, משרד ההגנה בבאקו אמר היום (רביעי) כי הושג הסכם על הפסקת האש בשיתוף כוחות שמירת השלום הרוסיים. על פי הודעת משרד ההגנה, ההסכמה הושגה לאחר ש"הבדלנים באזור הסכימו להניח את נשקם ולפתוח בשיחות חדשות על האזור השנוי במחלוקת".

בתוך כך, בערוצים המזוהים עם המשטר האיראני הופץ סרטון שצולם בבירת אזרבייג'ן - באקו, ובו מתועדים תושבים מקומיים אשר חוגגים את הניצחון בסבב הלחימה, כשהם עומדים על משאית ומניפים דגל ישראל.

הסרטון שהופץ ברשתות האיראניות מתפרסם על רקע המתיחות הביטחונית הגוברת בין הרפובליקה האסלאמית לישראל. ביום שני האחרון פרסם משרד ההגנה האזרי כי שר ההגנה המקומי נפגש עם משלחת בראשותו של מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, שהגיע לביקור רשמי במדינה הגובלת עם איראן. על פי הודעת משרד ההגנה המקומי, השר בירך על היחסים עם ישראל, וזמיר מצדו הדגיש את החשיבות בפגישות מסוג זה ובביקורים ההדדיים לצורך הרחבה נוספת של שיתוף הפעולה.

בחודש אוגוסט האחרון,  אלצ'ין אמירביוב, יועץ בכיר לנשיא אזרבייג'ן, שוחח עם "מעריב" ואמר כי "השותפות האסטרטגית בין אזרבייג'ן לישראל נמצאת בשיא כל הזמנים והיא צפויה רק להתרחב". אמירוב התייחס ליחסים עם איראן והוסיף כי "יש לנו קווים אדומים מסוימים שלעולם לא נחצה: נישאר בני ברית וידידים עם אלה שאנחנו רוצים".

כאמור, הצדדים הגיעו להפסקת אש לאחר יום אחד של לחימה. הבדלנים במובלעת הארמנית אמרו כי "האזרים הבטיחו לשמור על הזכויות והביטחון של הארמנים בנגורנו-קרבך וידונו על כך בפגישה עם נציגי האוכלוסייה המקומית והרשויות המרכזיות". במקביל, ראש ממשלת ארמניה, ניקול פשיניאן, אמר היום כי ארצו לא השתתפה כלל בניסוח הפסקת אש בין הצדדים. לדבריו, "ארמניה לא השתתפה בנוסח ההסכם שנחתם בתיווך הכוחות הרוסיים, אין לנו כוחות צבא במובלעת". במהלך סבב הלחימה הנוכחי נהרגו 32 בני אדם ונפצעו יותר מ-200 בלחימה שנמשכה פחות מ-24 שעות. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]