שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, אשר עורך בימים אלו ביקור מדיני רשמי ברפובליקה האסלאמית, אמר היום (רביעי) כי "היחסים בין מוסקבה לטהרן הגיעו לרמה חדשה". שויגו הדגיש כי "שתי המדינות מכוונות לכך ששיתוף הפעולה ביניהן יתרחב למגוון כמה שיותר רחב, למרות ההתנגדות של ארה"ב ובעלות בריתה במערב". הבכיר הרוסי גם התייחס לסנקציות שהטיל המערב על טהרן ומוסקבה, והדגיש: "הוכח עד כמה הן חסרות תועלת, האינטרקציה בינינו הגיעה לרמה חדשה".

שר ההגנה של איראן, תא"ל מוחמד רזא אשטיאני, שנפגש עם השר הרוסי, אמר כי השניים דנו ב"מספר נושאים בעלי אינטרס הדדי", וששתי המדינות פועלות לחיזוק הביטחון והיציבות במזרח התיכון. אשטיאני הוסיף כי "איראן ורוסיה עובדות על הסכם שיתוף פעולה צבאי חדש וארווך טווח שייכנס לתוקפו בזמן הקרוב".

שר ההגנה הרוסי דמיטרי שויגו ומקבילו האיראני (צילום: Handout via REUTERS)
שר ההגנה הרוסי דמיטרי שויגו ומקבילו האיראני (צילום: Handout via REUTERS)

הבכיר האיראני התייחס גם למתיחות מול ארה"ב והדגיש כי מערכת היחסים עם רוסיה חשובה ב"התמודדות עם האתגרים המשותפים, כולל הפעולות החד-צדדיות של ארה"ב". אשטיאני התייחס גם הוא לסנקציות שהוטלו על מדינתו, ולסירובן של בריטניה, צרפת וגרמניה להסיר אותן, והצהיר כי "מדובר בהפרה בוטה של אירופה במסגרת הסכם הגרעין מ-2015".

בתוך כך, סוכנות הידיעות "תסנים" דיווחה כי במהלך ביקורו באיראן, ביקר שויגו בבסיס חיל האוויר של משמרות המהפכה, שם נפגש עם קצינים בכירים. במהלך הסיור, הוצג בפניו של השר הרוסי מגוון רחב מכלי הנשק המיוצרים באיראן, ובהם רחפנים, טילים ומערכות ההגנה האווירית.