תקופה קצרה לאחר שהחלה "מתקפת הנגד" האוקראינית, החלה קייב לפגוע גם בעומק שטחה של רוסיה. בשבועות האחרונים תקפה קייב מספר פעמים את מוסקבה, באמצעות מל"טים, שהתרסקו בבנייני המשרדים היוקרתיים ברובע העסקים בבירה הרוסית. כמו כן, שירות הביטחון האוקראיני (GUR) מסר אמש כי "אלמונים" הצליחו לפוצץ שני מטוסים ומסוק בבסיס חיל האוויר הרוסי צ'קלובסקי, הממוקם בסמוך למוסקבה. על פי ה-GUR, המטוסים והמסוקים "ניזוקו באופן משמעותי", וכעת רוסיה מבצעת חקירה פנימית בעניין.

המתקפות האוקראיניות על בסיס תעופה רוסיים התעצמו בתקופה האחרונה. בסוף החודש שעבר, דיווחה סוכנות הידיעות TASS, כי לפחות עשרה כלי טיס בלתי מאויישים תקפו את שדה התעופה בעיר פסקוב שמדרום לסנט פטרסבורג. על פי הדיווחים, ארבעה מטוסי תובלה צבאיים מדגם איליושן-76 נפגעו וניזקו. עם זאת, המתקפה האחרונה שאירעה בתחילת השבוע, גרמה ל"היסטריה במסדרונות הדרג הבכיר של הצבא הרוסי", כפי שטוענים האוקראינים, שכן בבסיס צ'קלובסקי שוכן מטוס "יום הדין" הרוסי, ומטוסי סיור מתקדמים.

על פי הודעת שירות הביטחון האוקראיני, "אלמונים" הטמינו חומרי נפץ במטוסי תובלה מדגם - 'אנטונוב An-148' ו'איליושין-IL20', השייכים לגדד התעופה המיוחד '354' של הצבא הרוסי, ובמסוק מדגם 'מי-28'. עוד ציינו האוקראינים כי הנזק שנגרם לכלי התעופה הוא חמור, וכלים אחרים שהיו בסמוך ניזוקו גם הם, אך בצורה קלה. מרוסיה נמסר בתגובה כי "אנו נוקטים צעדים כדי למצוא את המחבלים וכדי להגביל את הפצת המידע השקרי על האירוע בתקשורת המקומית".

בחודש שעבר פרסם משרד ההגנה הבריטי דוח מודיעין, שבו ציין כי תקיפות מסוג זה הגיעו בעיקר מתוך שטח רוסיה. בתמונות לווין שהופצו בחודש ספטמבר, ניתן היה להבחין בכך שרוסיה אימצה אסטרטגיה חדשה על מנת להגן על מטוסיה שעל הקרקע מפני תקיפות על בסיסי חיל האוויר. קצין אוקראיני שהפיץ את התמונות, טען כי רוסיה החלה לכסות את כנפיו של המפציץ האסטרטגי טופולב Tu-95 בצמיגי מכוניות.

בתוך כך, מדינות המערב הודיעו על המשך הסיוע הצבאי לאוקראינה. השבוע הודיע שר ההגנה הגרמני, בוריס פיסטוריוס, כי מדינתו תספק לקייב חבילת סיוע נוספת בשווי 400 מיליון יורו. בריאיון לעיתון BILD, אמר כי "אנחנו נספק תחמושת נוספת כמו פצצות מרגמה, רקטות ומוקשים". עוד הוסיף כי "לקראת החורף המתקרב, נשלח גם ביגוד ותנורי חימום". עם זאת, הודיע כי החבילה לא תכלול טילים ארוכי טווח, כפי שדורשת אוקראינה כבר זמן רב.