מנהיג סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הזהיר היום (שישי) את האו"ם כי המלחמה בארצו עלולה לגלוש למדינות שכנות, והעלה את השאלה: האם נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, צריך לדאוג מפלישת הכוחות המזוינים של סודאן לארצו? כמו כן, בנאומו בעצרת האו"ם, בורהאן דחק בקהילה הבינלאומית להגדיר את יריביו, כוחות התמיכה המהירה (RSF), כקבוצת טרור.

לפי דיווחים, מנהיג ה-RSF, חמדאן דגאלו, אמר שהוא מוכן להפסקת אש. כזכור, בסודאן מתנהלת מלחמת אזרחים מאז חודש אפריל האחרון, אשר הובילה למותם של אלפי בני אדם.
 
עוד בשנת 2021, שני הגנרלים עשו הפיכה במדינה, אך בחודשים האחרונים מאבק כוחות ביניהם הוביל לכך שאנשיהם נשאו נשק זה נגד זה.
בשיחה באו"ם ביום חמישי, אמר הגנרל בורהאן שמפלגתו פתוחה לשיחות שלום, ורוצה "לשים קץ למלחמה הזו ולהקל על הסבל של עמנו", אך ציין כי ה-RSF סירב. עם זאת, בהודעת וידאו נדירה לאו"ם, יריבו, הגנרל דגאלו - אמר, כאמור, שהוא מוכן להשתתף בשיחות. 

הפיכה צבאית בסודן (צילום: רויטרס)

הגנרל בורהאן, שהיה המנהיג בפועל של סודאן לאחר הפיכה ב-2021, הסתובב לאחרונה ברחבי העולם בניסיון להשיג תמיכה בינלאומית. בנאום לאו"ם הוא רמז גם על קשרי ה-RSF עם כוח וגנר, קבוצת שכירי החרב הרוסית הפועלת ברחבי אפריקה ברפובליקה המרכז אפריקאית, סודאן, לוב, מוזמביק ומאלי. "הסכנה של המלחמה הזו מהווה כעת איום על השלום והביטחון האזורי והבינלאומי, שכן המורדים ביקשו את תמיכתם של פורעי חוק וקבוצות טרור ממדינות שונות באזור ובעולם", אמר.
 
הגנרל בורהאן גם טען כי יש לראות ב-RSF כקבוצת טרור מכיוון שהם "תמכו בהרג, שריפה, אונס, עקירה בכפייה, ביזה, גניבה, עינויים, סחר בנשק וסמים, הבאת שכירי חרב או גיוס ילדים", וציין כי פשעים אלו דורשים נשיאה באחריות וקבלת עונש. עם זאת, בורהאן גם התמודד עם ביקורת על פעולות צבאיות לאורך הסכסוך.

עם התפטרותו באמצע ספטמבר, שליח האו"ם לסודאן, פולקר פרת'ס, מתח ביקורת חריפה על שני הגנרלים, שלדבריו בחרו לדרדר את המדינה למלחמה. פרת'ס האשים את ה-RSF באלימות המונית והרג באזורים שבשליטתו. הוא גם גינה את הכוחות המזוינים של סודאן על הפצצות אוויריות "חסרות הבחנה". בתוך כך, ארצות הברית כבר הטילה סנקציות על מנהיגי ה-RSF, כולל הגנרל דאגאלו, והמערב מתח ביקורת חריפה על הגנרל בורהאן בשל תפקידו בהפיכה ב-2021.