מתקפת הנגד בשיאה: צבא אוקראינה טען אתמול (ראשון) כי כוחותיו הצליחו לחדור את הביצורים הרוסים סביב העיירה ורבון שבמחוז זפוריז'יה בדרום מזרח המדינה. 

יעורר סערה? נשיא פולין: "אוקראינה היא כמו אדם טובע, מסכנת את כולם"
יצית את הזעם במוסקבה? המהלך הבלתי נתפס של הצבא הרוסי כלפי חייליו

הגנרל אולכסנדר טרנבסקי שמוביל את מתקפת הנגד מסר כי מדובר בעיירה בעלת חשיבות אסטרטגית במחוז זפוריז'יה, הסמוכה לאזורים ששוחררו מכיבוש רוסיה בחודש שעבר. בשיחה עם רשת CNN אמר כי "החיילים ימשיכו להתקדם אל החזית הדרומית".

בשבוע שעבר דווח כי הכוחות האוקראינים נמצאים במרחק קילומטרים ספורים מהעיירה הדרומית טוקמק, שנחשבת קריטית לשמירת המעבר לחצי האי קרים דרך העיר מליטופול.

בשבוע שעבר דווח בתקשורת האמריקאית כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר להעביר לאוקראינה טילים ארוכי טווח מדגם ATACMS MG-400, אותם מבקשת קייב זמן רב.

על פי הדיווח, ביידן הודיע לזלנסקי כי אוקראינה תקבל כמות קטנה של הטילים, שיכולים לפגוע במטרות בעומק השטח שנכבש על ידי רוסיה, כולל בחצי האי קרים. עוד דווח כי העברת כמות קטנה של הטילים היא סוג של פשרה בין הגורמים השונים בממשל האמריקאי  ותוצאה של לחץ כבד מאוד על הנשיא ביידן.

טילי ATacMS הם טילי קרקע-קרקע בעלי טווח של 160 ק"מ המונעים על ידי דלק מוצק. ניתן לשגר ATACMS ממגוון משגרים, כולל ממשגרי MLRS ו-HIMARS. משגר ATACMS  בעל מכסה עם שישה מעגלים כמו מכסה סטנדרטי של רקטות MLRS.רמת הדיוק הגבוהה של הטיל, לצד המשקל הגדול של ראש הנפץ שלו, הופך אותו אידאלי לפגיעה במטרות גדולות כמו שדות תעופה, גשרים ובונקרים.