בזמן שישראל עצרה כולה למשך קצת יותר מ-24 שעות, ברחבי העולם התרחשו אתמול והיום (שני) לא מעט אירועים משמעותיים - מאוקראינה, דרך איראן ועד ארה"ב. 

ראיסי: "מאמצי ארה"ב לנרמל את יחסי ישראל-סעודיה ייכשלו"

נשיא איראן, אברהים ראיסי, אמר בראיון ל-CNN ביום ראשון בערב כי המאמצים של ארה"ב לנרמל את יחסי ישראל עם מדינות ערב במפרץ, בהן סעודיה, "ייכשלו". 

בהתייחסו לתכנית הגרעין של איראן אמר: "הכרזנו פעם אחר פעם שלשימוש בנשק גרעיני להשמדה המונית אין מקום בכלל. למה? כי אנחנו לא מאמינים בזה ואין לנו צורך בזה". 

מוחמד בן סלמאן וג'ו ביידן (צילום: ארכיון רויטרס)
מוחמד בן סלמאן וג'ו ביידן (צילום: ארכיון רויטרס)

אוקראינה טוענת: חיסלנו את מפקד צי הים השחור של רוסיה

מפקד צי הים השחור של רוסיה, אדמירל ויקטור סוקולוב, נהרג במתקפת הטילים שבוצעה במהלך יום שישי האחרון על בעיר סבסטופול שבחצי האי קרים, כך דיווחו היום כוחות המבצעים המיוחדים של אוקראינה. בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות ביום שני צוין כי סוקולוב היה בין 34 ההרוגים, כאשר בנוסף נפצעו במתקפה 105 אזרחים.

משרד ההגנה הרוסי אמר בתחילה שהתקיפה ביום שישי הובילה למותו של איש שירות אחד במפקדת צי הים השחור, אך מאוחר יותר פרסם הצהרה כי אותו אדם נעדר. טרם נמסרה תגובה רשמית לטענות על הריגתו של סוקולוב.

קייב שיגרה את מתקפת הטילים על הצי שבסיסו בעיר הנמל סבסטופול בחצי האי קרים הכבושה ביום שישי בבוקר. גורמים רשמיים אוקראינים אמרו כי התקיפה, שמטרתה את מה שנחשד כמיטב הצי של רוסיה, התרחשה במקביל לפגישת מפקדי הצי. לאחר התקיפה תועד עשן שחור שהיתמר מהבניין שהותקף. 

אדמירל ויקטור סוקולוב (צילום: REUTERS/Alexey Pavlishak)
אדמירל ויקטור סוקולוב (צילום: REUTERS/Alexey Pavlishak)

לאחר כחמישה חודשים – הסתיימה השביתה בהוליווד 

שביתת איגוד התסריטאים בהוליווד שגרמה להשבתה כמעט מוחלטת של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארה"ב בחודשים האחרונים עומדת בפני סיום. אתמול לפנות בוקר הודיע איגוד התסריטאים האמריקאי כי הצליח להגיע להבנות עם המפיקים וראשי האולפנים, לפיהן יקבלו הכותבים ויתר העובדים הטבות משמעותיות בתנאי עבודתם.

עוד נמסר כי ההסכם זקוק לחתימה רשמית של ראשי ארגון התסריטאים אולם מדובר ככל הנראה בצעד פורמלי בלבד: "מדובר בצעד יוצא דופן, עם הישגים משמעותיים והגנה עבור הכותבים", נכתב בהצהרה ששחרר האיגוד.  

השלט בכניסה להוליווד (צילום: רויטרס)
השלט בכניסה להוליווד (צילום: רויטרס)

במקביל, ממשיכה להתנהל שביתת איגוד השחקנים שמתקיימת בעקבות עניין הסדרת השימוש באינטליגנציה מלאכותית בהפקות עתידיות בקולנוע ובטלוויזיה ועוד מספר דרישות נוספות שהעלו השחקנים.

על פי ההערכות, עלויות השבתת תעשיית הקולנוע, צעד עליו הוחלט ב-2 בחודש מאי השנה, נאמדות בקרוב ל-5 מיליארד דולר. השביתה גרמה לעצירה מוחלטת של הפקת תוכניות רבות כולל סדרות דרמה, פעולה ותוכניות הריאליטי והטוק שואו הנצפות ביותר בארה"ב.

ארה"ב חשפה: מידע מודיעיני משותף הוביל לההאשמות הקנדיות נגד הודו

לאחר שקנדה האשימה את הודו ברצח המנהיג הסיקי,  בהרדיפ סינג ניג'אר, על אדמתה, חשף אתמול שגריר ארה"ב בקנדה, דיוויד כהן, כי מידע מודיעיני שהועבר לקנדה במסגרת הסכם "חמש עיניים", שעליו חתומות גם ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד, הוא זה שהוביל לפרסום ההאשמות החמורות נגד הודו. 

כזכור, היחסים בין הודו לקנדה עלו על שרטון בשבוע שעבר לאחר שראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, אמר כי הרשויות הקנדיות חקרו "האשמות אמינות" לפיהן ניו דלהי עומדת מאחורי הריגתו של סינג ניג'אר, שנורה על ידי שני רעולי פנים בפרבר של ונקובר. 

ג'סטין טרודו (צילום: REUTERS/Blair Gable)
ג'סטין טרודו (צילום: REUTERS/Blair Gable)

הודו הכחישה בתוקף את הטענות וכינתה אותן "אבסורדיות". דובר משרד החוץ של הודו, ארינדם באגצ'י, אמר שקנדה "לא סיפקה מידע ספציפי" כדי לבסס את ההאשמות. 

שתי המדינות גירשו משטחן דיפולמטים בכירים, מה שמעלה את סיכוי להעמקת הקרע בין שתי בעלות בריתה של ארה"ב.