נאיף אל-סודיירי, שגריר סעודיה בירדן ומי שצפוי לשמש כ"שגריר סעודיה בשטחים הפלסטינים", צפוי להגיע היום (שלישי) לאזור, לביקור שיימשך עד למחר. מטעם משרד החוץ הסעודי נמסר כי הביקור יהווה אבן דרך היסטורית חשובה לחיזוק ופיתוח היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות, שיוביל גם לפתיחת אופקים נוספים לשיתוף פעולה הדדי בכל התחומים.

נתניהו באו"ם: "אנחנו בפתחו של הסכם היסטורי בין ישראל לסעודיה"
בן סלמאן: "בכל יום שעובר - אנחנו מתקרבים לנורמליזציה עם ישראל"

הביקור מגיע על רקע המגעים המתקדמים להגעה להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. "אנחנו בפתחו של הסכם היסטורי בין ישראל לסעודיה", ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו האחרון בעצרת האו"ם. 

עוד הוסיף: "אני מאמין שנוכל להשיג הסכם שלום עם סעודיה בשיתוף הנשיא ביידן. הקיצוניים ששולטים באיראן יעשו ככל שביכולתם למנוע את הסכם השלום הזה. איראן מפרה את הסכם הגרעין, אך הסנקציות לא שבות. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל אעשה ככל שביכולתי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

מי שעוד התייחס במהלך סוף השבוע האחרון למגעים, הוא בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, שאמר בריאיון לרשת האמריקאית "FOX NEWS", כי בכל יום אנחנו מתקרבים יותר להסכם עם ישראל". הוא שלל את הדיווחים על כך שהסעודים השהו את המגעים עם ישראל: "אין זה נכון שסעודיה השעתה את שיחות הנורמליזציה, השיחות טובות". 

כשנשאל בנוגע להרכב הקואליציה בישראל, השיב:  "איננו מתערבים בשאלה מי עומד בראש כל מדינה. אנו עובדים עם מי שיש. המגעים ימשכו בלי קשר לשאלה מי מנהל את ישראל. אם תהיה פריצת דרך בעיסקה שתתן לפלסטינים את הצרכים שלהם ותרגיע את האזור, אנו נעבוד עם מי שיש שם״.