הנשיא ג'ו ביידן אמר בנאומו אתמול (חמישי) אזהרות בוטות לגבי "איומים קיומיים מתמשכים על הדמוקרטיה בארה"ב", והתייחס לאפשרות הפוטנציאלית של התמודדות ראש בראש שוב עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "יש משהו מסוכן שקורה עכשיו באמריקה", אמר ביידן במהלך נאומו באריזונה. "יש תנועה קיצונית שאינה חולקת את האמונות הבסיסיות של הדמוקרטיה שלנו: תנועת MAGA".

דרמה בארה"ב: בית המשפט קבע כי טראמפ הונה בנקים וחברות ביטוח
בארה"ב ידעו מראש על הפלישה לאוקראינה? "התבדחנו עם פוטין על 'אימפריה רוסית גדולה'"

"אין ספק שהמפלגה הרפובליקנית של היום מונעת ומפוחדת על ידי קיצונים רפובליקנים של MAGA", אמר, תוך שימוש בראשי התיבות של התנועה הפוליטית של טראמפ. "האג'נדה הקיצונית שלהם, אם תתבצע, תשנה מהותית את מוסדות הדמוקרטיה האמריקאית כפי שאנו מכירים אותה".

ביידן מכריז על ריצה לנשיאות 2024 - הסרטון הרשמי (צילום: רויטרס)

המסר החריף היה הניסיון העוצמתי ביותר של ביידן לקרוא להתנהגות האנטי-דמוקרטית של טראמפ מאז שהנשיא לשעבר הואשם בפלילים על ניסיונותיו לערער את תוצאות הבחירות ב-2020. ביידן אמר כי קודמו בתפקיד הונחה לא על ידי החוקה או הגינות, אלא על ידי "נקמה ונקמנות".

"טראמפ אומר שהחוקה העניקה לו את הזכות לעשות כל מה שהוא רוצה כנשיא, מעולם לא שמעתי נשיאים אומרים את זה בצחוק", אמר. הוא התייחס להצעתו האחרונה של טראמפ לפיה יש להוציא להורג את הגנרל מארק מיילי, יו"ר ראשי המטות המשולבים, ואמר שהשתיקה הרפובליקנית על ההערה היא "מחרישת אוזניים", והוסיף: "כולנו צריכים לזכור: דמוקרטיות יכולות למות כשאנשים שותקים".