נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, הופתע אתמול (שישי) לשמוע כי הותקף אתמול במהלך נאום פרישתו של הרמטכ"ל בארצות הברית, מארק מיילי, שסיים את תפקידו לאחר כהונה של ארבע שנים. במהלך נאום פרישתו, מיילי, כאמור, רמז כי הנשיא לשעבר הינו רוצה להיות "דיקטטור".

יעורר סערה בארה"ב? ביידן: "המפלגה הרפובליקנית מונעת על ידי קיצונים" 

"כוחות ארה"ב נשבעו להגן על החוקה, לא על מלך, לא על דיקטטור ולא על מי שרוצה להיות דיקטטור״, אמר מיילי במהלך נאומו. ביום רביעי האחרון, הנשיא לשעבר, שמינה את מילי להוביל את המטה המשותף, התייחס לדיווח על שיחת טלפון בין מיילי לגורמים בבייג'ין בשלהי כהונתו של טראמפ, בה הבטיח לגנרל העליון של סין, לי זווצ'נג, כי ארה"ב אינה מתכוונת לתקוף את יריבתה. "הבחור הזה התברר כתאונת רכבת. זה מעשה חמור כל כך, שבעבר, העונש עליו היה מוות", טען טראמפ על הדיווחים.

מיילי זכה לשבח על ידי הנשיא ג'ו ביידן, שציין כי הגנרל לחם באזורי לחימה מאפגניסטן ועיראק ועד פנמה והאיטי. כהונתו של מיילי כללה את הרג ראש המדינה האסלאמית אבו בכר אל בגדדי בשנת 2019 ומתן סיוע צבאי להגנת אוקראינה מפני פלישת רוסיה בפברואר 2022. במהלך כהונתו נערכה גם הנסיגה הכאוטית של צבא ארה"ב מאפגניסטן, לפני שנתיים, ומערכת יחסים רעועה עם טראמפ .