אוסטריה, צרפת, גרמניה, פולין ושוויץ הכריזו אתמול כי חודש ספטמבר הוא החם ביותר מאז שהחלו המדידות. רשות מזג האוויר הצרפתית אמרה כי הטמפרטורה הממוצעת בספטמבר במדינה הייתה סביב 21.5 מעלות צלזיוס, כשלוש וחצי מעלות מעל הממוצע.

ההתחממות הגלובלית לא עוצרת: מחקר חדש עם מסקנות מדאיגות
"חום שלא נמדד למעלה ממיליון שנה": נבואת הזעם של מדען האקלים

 הטמפרטורות הממוצעות בצרפת עולות בעקביות כבר כמעט שנתיים. בגרמניה השכנה, רשות מזג האוויר מסרה שחודש ספטמבר הזה הוא החם ביותר מאז החלו המדידות, גבוה בכמעט ארבעה מעלות מהממוצע.

מכון מזג האוויר של פולין הודיע ​​כי הטמפרטורות בספטמבר היו גבוהות ב-3.6 מעלות מהממוצע והחמות ביותר לחודש מאז החלו הרישומים לפני יותר מ-100 שנה. גופי מזג אוויר במדינות האלפיניות של אוסטריה ושוויץ רשמו גם הם את הטמפרטורות הממוצעות בספטמבר החמות ביותר אי פעם, יום לאחר פרסום המחקר שגילה שהקרחונים השוויצרים איבדו 10 אחוז מנפחם בשנתיים על רקע התחממות קיצונית.

גל חום באירופה (צילום: רויטרס)
גל חום באירופה (צילום: רויטרס)

מכוני מזג האוויר הלאומיים בספרד ובפורטוגל הזהירו כי טמפרטורות חמות חריגות עומדות להגיע בסוף השבוע הזה, כאשר על פי ההערכות בדרום ספרד המעלות צפויות לזנק ל-35 מעלות.

מנהיגי העולם יתכנסו בדובאי החל מה-30 בנובמבר לשיחות ממושכות של האו"ם שמטרתן לבלום את ההשפעות הקשות ביותר של שינויי האקלים. "עד שנגיע לניטרליות פחמן, שיאי החום יישברו באופן שיטתי שבוע אחרי שבוע, חודש אחרי חודש, שנה אחר שנה", אמר השבוע מחבר ראש דו"ח האקלים של האו"ם פרנסואה ג'מנה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

כבישים נחסמו, שיבושים בשדות התעופה: שיטפונות כבדים בניו יורק 

לא רק באירופה מזג האוויר השתגע,  תושבי ניו יורק מתמודדים זה היום השני עם גשמים חריגים ברחבי העיר. עד 20 סנטימטרים של גשם ירדו באזורים שונים בניו יורק. כתוצאה מהכמות החריגה - נפגע מערך הרכבת התחתית, רכבים רבים הוטבעו ואוטובוסים מלאים בנוסעים הוצפו במים. הגשמים הגיעו גם לשדות התעופה ולפי הרשויות טרמינל A בנמל התעופה "לה גווארדיה" נסגר בגלל הצפה.

הצפות בניו יורק (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
הצפות בניו יורק (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

משטרת ניו יורק הודיעה על סגירת כבישים מרובים והמשמר הלאומי הוצב באזורים שהוצפו. בתיעודים מהעיר נראות מכוניות מנסות לנסוע ברחובות, למרות ההצפות.  מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, אימצה את המלצות גורמי החירום והודיעה על מצב חירום בעיר. "זו סופה שמסכנת חיים", הזהירה. ראש העיר ניו יורק אריק אדמס הזהיר כי הסערה עדיין לא חלפה - ואמר כי ייתכנו עוד הצפות: "אנחנו כנראה נראה עוד 20 ס"מ של גשם עד סוף היום".

לפי הרשויות בניו יורק, לא דווח על נפגעים כתוצאה מההצפות. שישה בתים שנמצאים בקומת מרתף הוצפו, אך אלה שמתגוררים בהם חולצו בהצלחה.