בכיר איראני הודה לראשונה בפומבי כי איראן יזמה את פיגוע הטרור בביירות ב-1983, שבו נרצחו 241 אנשי צבא אמריקאים. סייד עיסא טבטבאי, נציגו של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בלבנון, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית של איראן, IRNA, כי הוא נסע ללבנון לאחר הפיגוע כדי "לספק את הנדרש על מנת לבצע פעולות התאבדות במקום שבו היו האמריקאים והישראלים".

טבטבאי גם אמר כי הוא היה מעורב בהקמתו של חיזבאללה, ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן בלבנון. הוא אמר כי "המאמצים להקים את חיזבאללה החלו באזור הבעלבק בלבנון, לשם הגיעו חברי משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC). לא היה לי חלק בהקמת המפלגה הפוליטית, אבל אלוהים אפשר לי להמשיך בפעילות הצבאית עם הקבוצה ששיתפה איתנו פעולה לפני ניצחון המהפכה האסלאמית".

IRNA הסירה במהירות את הריאיון מאתר האינטרנט שלה לאחר הפרסום, אך ארגון MEMRI, מכון מחקר לתקשורת המזרח התיכון, שמר עותק.

הודאתו של טבטבאי היא בעלת משמעות רבה, שכן היא מהווה הוכחה רשמית ראשונה לכך שאיראן יזמה את פיגוע הטרור בביירות. איראן הכחישה באופן קבוע כל מעורבות בפיגוע, והעובדה שהיא הסירה את הריאיון מאתר האינטרנט שלה מעידה על כך שהיא מנסה להסתיר את האמת.

הודאתו של טבטבאי עשויה להוביל לתביעות חדשות נגד איראן בגין תפקידה ברצח של אנשי צבא ודיפלומטים אמריקאים. לפי MEMRI, "איראן הכחישה תמיד בתוקף כל מעורבות בפיגועים. היא לא הגישה שום הגנה בתגובה לתביעות האמריקאיות שהוגשו נגדה ב-2001 על ידי משפחותיהם של מאות האמריקאים שנהרגו או נפצעו בפיגועים בבסיסים".

הודאתו של טבטבאי היא גם תזכורת לכך שאיראן היא מדינת טרור התומכת בארגוני טרור ברחבי העולם. ארצות הברית ובעלות בריתה חייבות להמשיך להפעיל לחץ על איראן ולעצור את תמיכתה בטרור.