מלחמת רוסיה-אוקראינה: שרי החוץ של האיחוד האירופי הגיעו היום (שני) לביקור פתע בקייב לפגישה לא רשמית שנועדה להפגין תמיכה באוקראינה. מדובר בפעם הראשונה ששרי החוץ של האיחוד נפגשים באופן לא רשמי במדינה ביבשת שלוחמת.

חשש במערב: "רוסיה מתכוננת למערכה ארוכת שנים באוקראינה"
מכה לאיחוד האירופי: המועמד הפרו-רוסי ניצח בבחירות בסלובקיה

"התמיכה שלנו באוקראינה לא תלויה באופן שבו המלחמה מתנהלת", אמר הנציג העליון לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, והבהיר: "נמשיך לתמוך באוקראינה ואף להגדיל את התמיכה, אנחנו חייבים לספק זאת באופן קבוע כי אנחנו עומדים בפני איום קיומי לאירופה".

הנציג העליון לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל בקייב (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
הנציג העליון לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל בקייב (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

הביקור מגיע לאחר שסקר שנערך לאחרונה על ידי היורוברומטר מטעם הנציבות האירופית ומוסדות האיחוד האירופי, מצא כי שיעור אזרחי האיחוד האירופי "שמסכימים" או "מסכימים לחלוטין" עם תמיכה כספית וצבאית באוקראינה ירד באופן משמעותי מאז תחילת המלחמה.

על פי הסקר 24 אחוז מאזרחי האיחוד האירופי אמרו שהם "מסכימים לחלוטין" עם "מימון רכישה ואספקה ​​של ציוד צבאי ואימונים לאוקראינה", בהשוואה ל-33 אחוזים שאמרו שהם "מסכימים לחלוטין" עם זה. באפריל 2022, חודשיים לתוך המלחמה. התמיכה הכוללת במתן מימון צבאי לאוקראינה ירדה מ-67% ל-48% באותה תקופה, כאשר שיעור המתנגדים עלה מ-26% ל-34%.