בעיתון הכווייתי אל-ג'רידה דווח היום (שני) כי מקור בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים חשף הסכם שנקבע לאחרונה בין איראן לרוסיה, הקובע כי ארגון חיזבאללה ימסור חלק גדול מכלי הנשק הישנים שלו לשבטים הערבים בסוריה ולרוסיה בתמורה לקבלת חדש מטהרן.

פוטנציאל התלקחות: אלו האיומים שעלולים להוביל את ישראל למלחמה | פרשנות
איראן הודתה לראשונה: יזמנו את הפיגוע בו נרצחו 241 אנשי צבא אמריקאים

על פי הדיווח, מוסקבה תשיג חלק מהנשק והתחמושת של חיזבאללה כדי לספק את המלחמה באוקראינה. לדברי המקור, שליווה את מפקד כוח קודס, האלוף איסמעיל קאאני, בביקורו האחרון בסוריה ובלבנון, טען כי רוסיה הסכימה לקבל כמויות גדולות של נשק איראני חדש דרך סוריה, בתמורה למסירת חלק גדול מהנשק והתחמושת הישנים שלה כדי לחמש את השבטים הערבים הנלחמים בסוריה למען הנשיא אסד.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

אותו מקור ציין כי רוסיה, אשר זקוקה כעת נואשות לכמויות גדולות לשימוש במלחמה באוקראינה, תשיג בנוסף כמות גדולה של תחמושת שחיזבאללה צבר במחסניו מאז 2006. כמו כן, דווח כי הסכם זה בין טהרן למוסקבה תומך במאמצים להגיע להסכם חדש בין טורקיה לסוריה, המבוסס על התחייבותה של דמשק לסלק את הפלגים הכורדיים מהגבול הטורקי מעבר לאזור בגבול בעומק 45 קילומטרים בתוך שטח סוריה.

בנוסף, נטען כי אותו מקור אמר שכוחות SDF הכורדיים הנתמכים על ידי ארצות הברית, הם המכשול היחיד ליישום ההסדרים הללו, והוסיף כי אנקרה, טהרן ומוסקבה רוצות להימנע מעימות ישיר עם וושינגטון, כל אחת מסיבותיה, ולכן כולם רואים שהפתרון הטוב ביותר הוא להעביר את השבטים הערבים לבצע את משימת סילוק ה-SDF.

עלי חמינאי, וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי, וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

"מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע ​​לקאעני בפגישתם בלבנון כי העימות עם ישראל נכנס לשלב חדש, ולכן בחיזבאללה זקוקים לנשק איכותי שיוכל ליצור הרתעה מול ישראל", טען המקור האיראני, והוסיף כי בטהרן התחייבו להגיע להסכם עם מוסקבה שיאפשר את מעבר הנשק הזה מבלי לחשוף אותם לסיכון מפני תקיפות חיל האוויר הישראלי.