לאחר הפיגוע המשולב בבירה אנקרה - טורקיה ביצעה אמש (ראשון) שורה נרחבת של תקיפות נגד יעדים כורדיים בצפון עיראק. משרד ההגנה הטורקי הודיעה כי 20 יעדים של ארגון ה-PKK הושמדו בתקיפות מן האוויר. במקביל, שר הפנים הטורקי, עלי ירליקאיה, הודיע כי הרשויות עצרו באיסטנבול ובקירקלרלי 20 בני אדם המשויכים לארגון הכורדי שלקח אחריות על הפיגוע בבירה. 

פיגוע ההתאבדות באנקרה אירע ביום הראשון בו התכנס הפרלמנט הטורקי לאחר פגרת הקיץ. בנאום בפני חברי הפלרמנט, נאם הנשיא ארדואן והצהיר כי "יש לנו עמדה ברורה נגד הטרור, הפחדנים האלו שמאיימים על השלום והביטחון באזור לא ישיגו לעולם את מטרותיהם". ארדואן גם הדגיש כי מדינתו תשמור על "רצועת ביטחון" בעומק של 30 ק"מ מעבר לגבולותיה עם סוריה ועיראק, וכי "פעולות נוספות" זה עניין של זמן.

נשיא טורקיה ארדואן בנאומו בפרלמנט (צילום: רויטרס)
נשיא טורקיה ארדואן בנאומו בפרלמנט (צילום: רויטרס)

זירת הפיגוע באנקרה (צילום: AFP via Getty Images)
זירת הפיגוע באנקרה (צילום: AFP via Getty Images)

טורקיה כאמור הגבירה את הפעולות הצבאיות נגד ה-PKK בצפון עיראק, כשהנשיא העיראקי עבדול-לטיף ראשיד גינה את התקיפות, ואמר כי הוא מקווה שהצדדים יגיעו לפתרון הבעיה. הפיגוע שאירע בבירה התרחש פחות משנה לאחר הפיגוע בכיכר טקסים שבאיסטנבול, בו נהרגו שישה בני אדם, כשבטורקיה שלחו אצבע מאשימה לקבוצות המזוהות עם ה-PKK.

אמש הופץ ברשתות החברתיות תיעוד ממצלמות האבטחה ממקום הפיגוע באנקרה. בתיעוד ניתן להבחין ברכב שעוצר בסמוך לאחד משערי הכניסה לאזור הפרלמנט הטורקי, כששני המחבלים פורקים מהרכב ופותחים באש לעבר המאבטחים. לאחר כמה שניות, מצלמות האבטחה גם תיעדו את רגע הפיצוץ של המחבל המתאבד.