נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הגיע היום (שני) לבית המשפט בניו יורק כדי לקחת חלק בפתיחת המשפט האזרחי נגד התאגיד העסקי שברשותו. לטענת התביעה בניו יורק, טראמפ, ילדיו ויועציו העסקיים, עיוותו נתונים והפריזו בהערכות השווי של נכסי הנדל"ן שברשותם על מנת שיהיו זכאים להטבות מס והטבות פיננסיות אחרות.

בפתח הדיון, אמר השופט ארתור אנגורון: "אני אעשה כמיטב יכולתי, אני לוקח את העבודה ברצינות רבה ואני יודע שהצדדים בתיק זה עושים את אותו הדבר". טרם כניסתו לאולם בית המשפט, הצהיר טראמפ: "הכל קשור להתערבות בבחירות, פשוט מאוד, הם מנסים לפגוע בי. יש כאן ניסיון לפגוע בי לפני הבחירות". קודם לכן, התובעת המחוזית של מדינת ניו יורק, לטישיה ג'יימס, אמרה בהצהרה כי "המסר שלי פשוט, לא משנה כמה אתה חזק, לא משנה כמה כסף יש לך או שאתה חושב שיש לך, אף אחד לא מעל החוק. החוק הוא חזק אך גם שברירי, והיום בבית המשפט נוכיח זאת".

במהלך הלילה, אמר הנשיא לשעבר: "אני מגיע לבית המשפט מחר כדי להילחם על שמי ועל התדמית שלי". טראמפ שב לתקוף את התובעת הכללית של ניו יורק ואת השופט ארתור אנגורון, ואמר כי "כל התיק הזה הוא רמאות". כמו כן, טען כי לטישיה ג'יימס היא "גזענית" וכי השופט הוא שונא טראמפ, לא הוגן ואכזרי מדי ברדיפה כלפיו.