דרמה בארה"ב: קווין מקארתי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי הרפובליקני, הודח הערב (שלישי) מתפקידו, לאחר הצבעה דרמטית. ההצבעה להדחתו התבצעה לאחר ששיתף פעולה עם הדמוקרטים כדי למנוע את השבתת הממשל. הוא הודח ברוב של זעום של 216 קולות בעד הדחתו, לעומת 210 שהצביעו נגד. 

טלטלה בארצות הברית: יו"ר בית הנבחרים בסכנת הדחה היסטורית
חמינאי בלחץ מהנורמליזציה? "מי שמתקרב לישראל מהמר על הסוס הלא נכון"

שמונה חברי המפלגה הרפובליקנית הצביעו בעד הדחתו של מקארתי, בעוד שכל חברי המפלגה הדמוקרטית הצטרפו להצבעה להדחתו. את ההצעה להדיחו הגיש המחוקק הרפובליקני מאט גייטס, בעל בריתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אשר מבקש לנקום במקארתי על שיתוף הפעולה שביצע עם הדמוקרטים. מדובר בפעם הראשונה שבה היו"ר מודח מתפקידו, עקב מרד מתוך מפלגתו. 

הכאוס בקונגרס משפיע גם על הזירה הבינלאומית, לאור חוסר ההסכמות על העברת סיוע נוסף לאוקראינה, שלא נכלל בתקציב הזמני שיפוג באמצע החודש הבא.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה התייחס להדחתו הדרמטית של מקארתי: "קווין מקארת'י הוא חבר אמת של מדינת ישראל, בכל תפקיד בו כיהן. כיו"ר הקונגרס, עשה יותר מכל קודמיו כדי לחזק את הקשר בין בתי המחוקקים שלנו, ובחר בכנסת כפרלמנט הראשון בו הוא מבקר מחוץ לאמריקה". 

עוד הוסיף: "כיו"ר הכנסת אני מודה לו מאוד על כל מה שעשה כדי לקדם את יחסי ישראל-ארה"ב ואת הקשרים בין הכנסת לקונגרס.  אני בטוח שימשיך בדרך זו. תודה קווין". 

מדובר בפעם הראשונה זה יותר מ-100 שנים, בה חבר בבית הנבחרים כופה הצבעה על הדחת היו"ר באמצעות "הצעה לפינוי". מקארתי ניסה לסכל את המהלך באמצעות הצבעה פרוצדורלית על דחיית הצעת ההדחה, אך כאמור כשל בכך.