השנה החמה ביותר: ע"פ נתונים חדשים שפרסם היום (חמישי) שירות האקלים של האיחוד האירופי, קופרניקוס, עושה רושם כי החודש שעבר היה ספטמבר החם ביותר - החודש הרביעי ברציפות של חום חסר תקדים שכזה - מה שמציב את שנת 2023 בדרך להיות השנה החמה ביותר בהיסטוריה. 

דיווח דרמטי: ישראל סייעה בחשאי לאזרבייג'ן בכיבוש נגורנו-קרבאך
ב־30 השנים הקרובות ייעקרו כ־96 מיליון ילדים מבתיהם
 
ספטמבר גבר על השיא החודשי הקודם שנקבע בשנת 2020 בשיעור מדהים של 0.5 מעלות צלזיוס, כך על פי הנתונים. מעולם לא היה חודש כה חם בצורה חריגה מאז החלו הרשומות של קופרניקוס ב-1940. "הטמפרטורות חסרות התקדים לתקופת השנה שנצפו בספטמבר - לאחר קיץ שיא - שברו שיאים בכמות יוצאת דופן", אמרו בשירות האקלים. 

חודש ספטמבר היה חם בצורה חריגה עם טמפרטורת אוויר עולמית ממוצעת של 16.38 מעלות צלזיוס, מה שהופך את החודש לחם יותר בפער של 0.93 מעלות צלזיוס מהממוצע של 1991 עד 2020, ו-1.75 מעלות צלזיוס חם יותר מהממוצע של ספטמבר לפני העידן התעשייתי, כלומר לפני שהעולם התחיל לשרוף כמויות גדולות של דלקים מאובנים.

זה הרבה מעל רף 1.5 מעלות צלזיוס שאליו שואפות המדינות להגביל את ההתחממות הגלובלית במסגרת הסכם האקלים של פריז. בעוד שהסכם זה מתמקד בטמפרטורות ממוצעות לטווח ארוך, החום החריג של ספטמבר - שבא בעקבות הקיץ החם ביותר שנרשם אי פעם - נתן תצוגה מקדימה של מה שהעולם יכול לצפות כשהטמפרטורות העולות גורמות למזג אוויר קיצוני.