גשמים עזים שתקפו את הרי ההימאליה ההודיים הובילו למותם של לפחות 40 בני אדם במקום, לאחר שהגשם הכבד הוביל להצפה באגם קרחוני שפרץ את גדותיו, הציף במהרה את האזור וגרם לשיטפונות על ההרים. כך, עדכנו הלילה (בין חמישי לשישי) בתקשורת המקומית.

חיילים ומתנדבים נאבקו כדי להציל את השורדים, ולפי הדיווחים האחרונים, כאמור, לפחות 40 בני אדם נהרגו, בהם מספר חיילים. כמו כן, סוכנות הסיוע לאסונות במדינה עדכנה כי יותר מ-100 בני אדם, כולל חיילים רבים, נעדרו. "אנחנו מחפשים אותם ועושים את כל המאמצים להתחקות אחריהם", אמר בכיר המעורה בפרטים.

"האגם שפרץ את גדותיו הוא אגם דרום לונאק, יעד תיירות פופולרי, אשר ממוקם בגובה של 17,000 רגל בהרי ההימלאיה. רוב מקרי המוות התרחשו בחלק המזרחי, שנפגע בצורה הקשה ביותר, והניצולים הובלו לבתי החולים הקרובים", ציין הבכיר. השיטפונות הציפו כבישים רבים ופגעו בסכר צ'ונגטאנג, חלק מהפרויקט ההידרואלקטרי הגדול ביותר של המדינה, אשר גרם לשחרור המים מהמאגר של הסכר. בנוסף, ההצפה הרסה 14 גשרים, דבר שסיבך את המאמצים לתקן מגדלי סלולר ולשחזר את התקשורת באזור. 

"זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר איתם אנו מתמודדים מכיוון ששטיפת הגשרים שיבשה את רשת התקשורת בתוך המדינה", הובי, הבכיר, ואמר כי חיילים ועובדי סוכנות הסיעו לאסונות במדינה בונים גשרים זמניים.