בעקבות האזעקות, אירועי הירי וחדירת המחבלים לדרום הארץ, גם בצפון מעלים הבוקר (שבת) כוננות מחשש לירי מלבנון. במספר יישובים פרסו את כיתות הכוננות בשטח ותגברו את מערך כוחות הביטחון. 

חמאס פתח במלחמה: הרוגים ובני ערובה במתקפת הפתע, חשש לחטופים 
תושבי עוטף עזה מסתגרים בבתיהם: "נצורים בממ"ד, מנותקים מחשמל"

במקביל, מספר פעילי חיזבאללה התקרבו לגדר סמוך למטולה כשהם רכובים על אופנועים. וירו באוויר. כוחות צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעברם, לאחריו המחבלים התרחקו. צה"ל עדכן כי כעת מתקהלים בנקודה כ-40 אנשים.

עד ראייה, תושב מטולה סיפר: ״אני גר ממש סמוך לגבול, שמעתי רעש חריג ויצאתי מהבית. התקדמתי מעט ופתאום קלטתי שהתמקמו מספר פעילי חיזבאללה על גדר המערכת עם אופנוענים, וניסו לעשות פרובוקציות. צה״ל הרחיק אותם עם ירי. שאלוהים יעזור לנו, המצב בארץ מתוח ונפיץ ביותר. לצערנו אנחנו חווים מדי פעם את הפרובוקציות מצד חיזבאללה בגבול הצפון, ואני חושב שצה״ל חייב להיות יותר אגרסיבי ולהפסיק להכיל".

בית החולים בני ציון שבחיפה נערך בשעות אלו לתרחיש שהמערכה תורחב לצפון. מנכ"ל בית החולים, ד"ר אוהד הוכמן, קיים הערכת מצב בבית החולים, בסיומה מסר: "אנחנו מצויים בקשר ישיר ושוטף עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות, פיקוד העורף וגורמי הביטחון השונים. בשלב זה.ובהתאם להנחיות אנחנו נערכים ומכינים את כלל בית החולים והצוותים הרפואיים לכל תרחיש".  

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות מוסר בעקבות המצב: ״כרגע אנו מקיימים הערכת מצב בפיקוד הצפון, כל רבע שעה אני מקבל עדכון חדש על המצב מהפיקוד ומהאוגדה. הכוננות גבוהה ביותר - אך אנו ערוכים לכל אירוע עם כיתות הכוננות שקולטות נשקים. כרגע בצפון אין אירועים מיוחדים או חשש לחדירת מחבלים - אך עם זאת כל כוחות הביטחון פורסים עמדות בצפון. כיתות הכוננות של המועצה כבר פתחו חמ״לים והן ערוכות לכל אירוע אם וכאשר יקרה״.

מעיריית עכו נמסר: עקב הכרזה על כוננות מלחמה על ידי צה״ל, קיימה עיריית עכו בשעה זו ישיבת היערכות מיוחדת בראשות מנכ״ל העירייה יניב אשור. לאחר הערכת מצב של ראש העיר שמעון לנקרי - הוחלט על תגבור מערך כוחות הבטחון בעיר. כמו כן, הוקפצו כל העובדים הרלוונטיים לתת מענה לתושבי העיר. עיריית עכו נמצאת בקשר ישיר עם גורמי הבטחון והמשטרה ואנו נעדכן בכל התפתחות״, הוסיפו. ״הציבור מתבקש להישמע להוראות פיקוד העורף. המוקד העירוני תוגבר אף הוא ואנו קשובים אליכם 24/7״. 

גם בכרמיאל נערכים לכל תרחיש בגבול הצפון בעקבות האירועים האחרונים ומהעירייה נמסר כי ראש העיר  משה קונינסקי, מכנס כעת ישיבה מיוחדת בחמ״ל העירייה בהשתתפות צוותי הביטחון והחירום של העירייה ובמקביל, הנחה את אגף הביטחון והחירום בעירייה להיערך לכל תרחיש, להגביר את סיורי השיטור העירוני, ולהיערך אם יהיה צורך בכך גם לפתיחה מיידית של המקלטים הציבוריים אם המערכה תתרחב לצפון.

ראש העיר משה קונינסקי אמר: "בשעות האחרונות, אנו עדים למטחי טילים בדרום ובמרכז ולחדירת מחבלים בדרום. נכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות לצפון ושנכונות גם לכרמיאל, אך לנוכח המצב, הנחיתי את צוותי החירום בעירייה להיערך  לכל תרחיש אם המערכה תתרחב גם לצפון. אני מחזק את תושבי הדרום והמרכז וסומך על צה"ל וכוחות הביטחון שיגיבו בעוצמה. אני קורא לציבור לגלות עירנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף  ועיריית כרמיאל".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]