מבצע חרבות ברזל: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (ראשון) עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והבטיח את תמיכתו המלאה בממשלה ובעם ישראל לאור התקיפה חסרת התקדים של חמאס. השניים דנו בסוגיה של בני ערובה הנמצאים בידי חמאס, כולל משפחות שלמות, קשישים וילדים.

"נרצח בגרזן לעיני ילדיו": העדויות המחרידות מיישובי עוטף עזה
"צלפו לי במצלמה, לא היה שום מידע": התצפיתנית בעוטף משחזרת את רגעי האימה

הנשיא הדגיש כי אין שום הצדקה לטרור, וכל המדינות חייבות לעמוד מאוחדות מול מעשי הזוועה והאכזריות. הנשיא ביידן עדכן את ראש הממשלה על המגעים דיפלומטיים אינטנסיביים שארצות הברית מנהלת במהלך 24 השעות האחרונות לגיבוש תמיכה רחבה בישראל. כמו כן, הנשיא ביידן הבהיר כי סיוע צבאי נוסף לצה"ל נמצא כעת בדרכו לישראל ויגיע בימים הקרובים.

ביידן ונתניהו (צילום: רויטרס)
ביידן ונתניהו (צילום: רויטרס)

לפי דיווחים ב-NBC צבא ארה"ב מתכנן לקרב את ספינות הצי האמריקאי וכלי טיס של צבא ארה"ב לישראל, זאת מהפגנת תמיכה.

בתוך כך, מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן התראיין היום (ראשון) והתייחס לדיווחים האפשריים הנוגעים לכך שמספר אמריקאים הם חלק מההרוגים בתקיפת חמאס על ישראל ביממה האחרונה.

"יש בידינו דיווחים שמספר אמריקנים נהרגו, וגם כאלה שנעדרים. אנחנו בוחנים את הנושא ואת הנתונים", אמר בלינקן. "כל אמריקני בכל מקום שמוחזק כבן ערובה, יהיה בחשיבות עליונה עבור ממשל ארה"ב".

מבצע חרבות ברזל, תוצאות אחת הקרבות. קרדיט: ארנולד נטייב (צילום :ארנולד נטייב)

בנוסף אמר בלינקן: "מדובר במתקפה הקשה ביותר על ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973". לאחר מכן שיער, "יתכן שחלק מהמוטיבציה של חמאס הייתה להפריע לשיחות הנורמליזציה עם סעודיה, יחד עם מדינות אחרות שלא מעוניינות בכך".

בלינקן נשאל האם ארצות הברית הזהירה את ישראל מפני תקיפה באיראן, והשיב: "הדבר היחיד שאמרנו לישראל הוא: אנחנו כאן לצדכם, מגבים אתכם ונוודא שיש לכם את כל הסיוע הדרוש".

השר רון דרמר בראיון ב-CNN: אנחנו לא יודעים כמה חטופים יש כי אנחנו לא יודעים כמה הרוגים יש. זאת מתקפה חולנית. לא מאמין שיש מדינות שקוראות להרגעת הרוחות. ישראל תעשה מה שהיא צריכה לעשות כדי שאף אחד אפילו לא יחשוב על לעשות דבר כזה שוב".