מבצע חרבות ברזל: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, עורר היום (חמישי) סערה כאשר אמר באירוע בחירות כי "חיזבאללה הוא ארגון חכם מאוד", ואף מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברק רביד דיווח בוואלה! כי בצעד חריג, הגיבו בדוברות הבית הלבן לדבריו.

הזעזוע ממעשי הטרור; והאזהרה החריפה לאיראן וחיזבאללה: נאום התמיכה של ביידן
גם בארה"ב לא נשארו אדישים: הרגע שבו בכיר הבית הלבן פרץ בבכי | צפו

"אנחנו לא מגיבים על הבחירות של 2024 אבל הצהרות מהסוג הזה משוגעות ומסוכנות", אמר לרביד סגן הדובר אנדרו בייטס. "אנחנו לא מצליחים להבין איך יכול להיות מצב שאמריקאי כלשהו ישבח ארגון טרור שנתמך על ידי איראן ויגיד שהוא חכם. 

"במיוחד בזמן שישראל משיבה מלחמה נגד אחד ממעשי הרצח ההמוניים הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה. זה הזמן עבור כולנו לעמוד לצד ישראל, וזה מה שהנשיא ביידן עושה כמפקד העליון".

מוקדם יותר היום, כאמור, בשיחה עם תומכיו בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה, שם נכחו מספר רב של מצביעים יהודים, חשף טראמפ סיפור שלא סופר לפני. על פיו, ישראל עבדה עם ארה"ב בשנת 2020 על תוכנית לחיסול מפקד הביטחון והמודיעין העליון של איראן, קאסם סולימאני, אולם זמן קצר טרם המתקפה המתוכננת הודיעה כי לא תקח חלק במהלך.

"לעולם לא אשכח שביבי נתניהו אכזב אותנו. זה היה דבר נורא מאוד", שיתף. נתניהו שיבח בזמנו את החיסול האמריקאי, אך התגובה הייתה "אילמת" לטענתו מצד גורמים רבים מישראל, מתוך חשש מתקיפה איראנית בשטחי המדינה.

לאחר מכן, מתח טראמפ ביקורת חריפה על המודיעין הישראלי, והצביע על כישלונו אל מול תקיפותיו האחרונות והקטלניות של חמאס. "הם חייבים לסדר את זה", אמר. לצד הביקורת, טען כצפוי כי "הוא תומך באופן מלא במלחמה נגד החמאס".