מבצע חרבות ברזל: סערה פרצה בימים האחרונים בעקבות החלטת רשת ה-BBC שלא לכנות את חמאס "ארגון טרור" אלא "קבוצה מיליטנטית". על פי דיווח בטיימס הבריטי, התגובה ממעונו של ראש הממשלה רישי סונאק לא איחרה להגיע.

"התמונה הקשה ביותר שאי פעם פרסמנו": העיתון הבריטי שלא התמודד עם הזוועות בעוטף עזה
כתב ב-BBC התפטר לאחר שסירבה לכנות את חמאס ארגון טרור: "ישראל חשובה לי" | בלעדי

גורם בדאונינג 10 מתח ביקורת על הטרמינולוגיה שבה בחרה רשות השידור הבריטית, ואמר: "ראש הממשלה אמר פעמים רבות כי חמאס הוא ארגון טרור, זה קריטי שה-BBC יכירו בעובדות".

נח אבהמס, עיתונאי ספורט ב-BBC, התפטר השבוע לאחר שהרשת סירב לכנות את החמאס ארגון טרור. בריאיון ל"מעריב" אמר אתמול כי "למרות שאני יודע שקשה למצוא עבודה בעיתונות בשוק, אבל מטעם כבן אדם יהודי אני לא יכול להמשיך לעבוד במקום שלא מוכן לגנות. למילים יש השפעה, הם לא לוחמי חירות הם טרוריסטים. תלמידי בית ספר יהודים לא יכולים ללכת לבית הספר בתחושת בטחון ובבתי כנסת יש אבטחה מוגברת עד כדי כך שזה מפחיד".

״אנחנו מורידים את התכשיטים והשרשראות שלנו. זה פחד. לכל דבר שקורה בישראל - נרצה או לא - יש השפעה ישירה על הקהילה הבריטית. היהודים הבריטים מבועתים, וגם אני. אני לא מרגיש שאני יכול לעמוד יותר לצד ה-BBC עם עמדתם בטרמינולוגיה. אני בחור בן 22 והיה לי עבודה חלומית לשדר משחקי כדורגל, כל ילד חולם להיות או כדורגלן ואם זה לא עובד לשדר כדורגל ואני עשיתי את זה, אבל מדינת ישראל חשובה לי יותר.