ההסלמה הביטחונית בצפון: כלי תקשורת באוקראינה דיווחו היום (שלישי) כי מדריכים מטעם מיליציית שכירי החרב "כוח וגנר" נשלחו מבלארוס לסוריה על מנת לאמן לוחמים בשירות ארגון חיזבאללה. על פי הדיווח, האימונים מתקיימים בבסיסים של הצבא הסורי, כאשר אנשי וגנר "משתפים את פעילי חיזבאללה בניסיונם שנצבר במהלך המלחמה באוקראינה". 

עוד נמסר בדיווח, כי המשימה העיקרית של המדריכים היא להעביר לפעילי ארגון הטרור השיעי את הניסיון שנצבר במהלך המלחמה באוקראינה, בין היתר בלחימה בשטח בנוי, שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים ופגיעה בכלי טיס. כלי התקשורת באוקראינה גם טענו שאותם מדריכים גם "תרמו" להכנת חמאס לקראת המתקפה על ישראל.

מפגן כח של חיזבאללה בלבנון   (צילום: רויטרס)
מפגן כח של חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)

כאמור, מאז החלה המלחמה בעזה, חלה הסלמה בצפון. לאורך היום נרשמו מספר אירועים בהם פעילי חיזבאללה שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף בתגובה עמדות חיזבאללה, ובלבנון דיווחו שחמישה מפעיליו נהרגו.

מקורבים לארגון חיזבאללה מסרו לעיתון "אל-ערבי אלג'דיד" כי "חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה, אלא ממשיך במשוואה של דם מול דם". לדבריו, "זו המשוואה שעליה הארגון פועל, וכל פעולה של ישראל תקבל תגובה. באשר להרחבת הקרבות - זה קשור להתפתחויות ברצועת עזה". עוד ציין: "ארגון חיזבאללה לא יעמוד בחיבוק ידיים כשהאויב תוקף אזרחים בדרום המדינה, כל טיפת דם של אזרח לבנוני תביא לתגובה קשה מצד הארגון".

הפעולות התדירות של הארגון בגבול בצפון ממשיכות את האסטרטגיה של חיזבאללה - הסלמה מוגבלת לאורך הגבול, שתסיח את דעתה של ישראל מהמלחמה ברצועת עזה. בינתיים, איראן ממנפת את כוחה האזורי, כשעל פי הדיווחים מיליציות פרו-איראניות התמקמו בסמוך לגבול הסורי. זאת, לאחר ששר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן ביקר בביירות, נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, והזהיר את ישראל מפני "רעידת אדמה גדולה" שתתרחש באזור.